ملت سنگ ملت سنگ .

ملت سنگ

كاربرد سنگ تراورتن سفيد عباس آباد

در بازار سنگ ايران، تقاضا براي خريد سنگ تراورتن سفيد عباس آباد بالا مي باشد. و دليل آن هم قيمت پايين آن در مقايسه با سنگهاي ساختماني مشابه خارجي، و همينطوركيفيت مناسب و سورت هاي متنوع اين سنگ است.

البته ناگفته نماند كه تراورتن سفيد عباس آباد بازه ي قيمت بسيار گسترده اي دارد و گاهي اوقات جز گران قيمت ترين سنگهاي نما ايراني به حساب مي آيد. هرچند كه استخراج سنگ عباس آباد در استان مركزي و در حومه ي شهرستان محلات انجام مي گردد اما كارخانه هاي زيادي اين سنگ را فرآوري و توليد مي كنند. بنابراين سنگ تراورتن سفيد عباس آباد هم داراي قيمت بسيار پايين و هم قيمت بسيار بالا مي باشد.

اما نكته حائز اهميت اين است كه اين سنگ به قدري با كيفيت و زيبا است كه در برخي از پروژه هاي ساختماني سازي قيمت آن ديگر مهم نيست، به ويژه در پروژه هاي لوكس و مجلل. اگرچه بيشترين كاربرد اين سنگ زيبا در نماي خارجي ساختمان ها مي باشد، اما اين تمام كاربرد آن نيست. سنگ تراورتن عباس آباد كاربردهاي بسياري دارد كه در ادامه آنها را برشمرديم.

سنگ تراورتن سفيد عباس آباد داراي تم رنگي كرم متمايل به سفيد مي باشد، با اين تفاوت كه رنگ كرم آن متمايل به تيره و شكلاتي است و به صورت موج دار و بدون موج توليد مي شود. اين سنگ نما نسبت به خيلي از سنگ هاي تراورتن حفره هاي كمتري داشته و بنابراي داراي مقاومت بيشتري مي باشد.

از ديگر ويژگي ‌هاي اين سنگ مي‌توان به نظافت آسان، دارا بودن سطحي براق، وزن پايين، … نيز اشاره كرد. همچنين تراورتن سفيد عباس آباد يكي از بهترين انتخاب ها براي ساخت نماهاي تركيبي مي باشد. هم در نماي داخلي و هم در نماي خارجي. به طور مثال براي تركيب سنگ نما رومي و نماي كلاسيك، يا تركيب سنگ نما با متريال هاي ديگر مانند چوب، شيشه، … .

source: كاربرد سنگ تراورتن سفيد عباس آباد


برچسب: ملت سنگ، تراورتن عباس آباد، تراورتن سفيد نما، سنگ نما رومي، قيمت سنگ تراورتن عباس آباد، قيمت سنگ تراورتن سفيد، سنگ عباس آباد سفيد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۷:۳۰ توسط:admin موضوع:

معرفي 3 سنگ نما ارزان براي در كف

كف سازي و انتخاب سنگ كف نقش مهم و تاثير گذاري در بودجه بندي و عمر مفيد ساختمان ايفا مي كند. چراكه كف ساختمان قسمت بزرگي از پروژه ساختمان سازي را به خود اختصاص داده است. همچنين بر روي زيبايي ساختمان هم نقش بسيار موثري دارد.

كف ساختمان نه تنها فضاهاي داخلي نظير آشپزخانه، نشينمن، راهرو، اتاق ها، سرويس بهداشتي، … را در بر مي گيرد، بلكه شامل فضاهاي خارجي ساختمان از قبيل حياط، پاركينگ، … نيز مي‌گردد. اما در اين بين نبايد استحكام و پايداري سنگ كفِ انتخابي را از ياد برد.

سنگ كف بايد از گونه اي باشد كه توان تحمل وزن مصالحِ ديگر، اثاثيه، لوازم و افرادي كه در ساختمان حضور دارند را داشته باشد. علاوه بر اين بايد از لغزش و سر خوردن افراد و وسايل تا حد امكان جلوگيري نمايند، عايق خوبي در برابر صدا و رطوبت باشند و تميز كردن آن نيز آسان باشد.

نكته بعدي كه بايد در زمان خريد سنگ كف به آن توجه كنيد، مقاومت و پايداري آن در برابر نفوذ رطوبت، آتش و حرارت است. در ادامه اين مقاله به معرفي ۳ سنگ نما ارزان مي پردازيم كه علاوه بر قيمت مناسبي كه دارند، همگي، داراي اين ويژگي ها ي باشند.

قبل از اينكه به معرفي اين چند سنگ نما ارزان بپردازيم لازم است بيان كنيم كه سنگ كف بسيار زيادي براي استفاده در كف ساختمان ها وجود دارد. و ما فقط به ذكر ۳ نمونه از آنها مي پردازيم. اگر سنگ كف مدنظر شما در بين اين ۳ سنگ كف نبود دليل بر نامناسب بودن آن سنگ براي استفاده در كفپوش نمي باشد.

سنگ تراورتن تكاب به دليل زمينه كرمي روشني كه دارد از بهترين نمونه هاي سنگ‌ نما ارزان روشن براي كف سازي ساختمان به شمار مي‌آيد. انواع تراورتن تكاب مانند ساير سنگها به سورت‌هاي مختلف سوپر، ممتاز، درجه دو تقسيم مي‌شوند.

افزون براين سنگ تراورتن تكاب به دو روش موج دار و بي موج توليد مي شود. همين مورد باعث شد تا تراورتن تكاب مورد توجه مالكان و معماران قرار بگيرد. مقاومت بالا در برابر شرايط جوي نظير سرما و گرما، عايق نسبي حرارت و صدا، وزن سبك و ظاهر بسيار زيبا ويژگي‌هاي متمايز كننده اين سنگ تراورتن به شمار مي‌روند.

سنگ مرمريت دهبيد داراي زمينه اي كرم روشن و شفاف است با رگه هاي كريستالي كه درسطح آن پراكنده شدند. اصطلاحاً به اين رگه ها، شاخ گوزني مي گويند. مرمريت دهبيد داراي انواع شايان، زارع، آرين، احرار، حسن آباد، … مي باشد. و يكي از مهمترين ويژگي هاي اين سنگ نما ارزان قيمت مناسب آن مي باشد. به دليل داخلي بودن معادن آن اين سنگ كف زيبا، مرمريت دهبيد با قيمت مناسب در اختيار مصرف كنندگان قرار ميگيرد.

گرانيت نطنز، زمينه اي طوسي، خاكستري و مشكي دارد با دانه هاي سياه و خاكستري تيره كه در تمام سطح آن به طور يكنواخت گسترده شده اند. تراكم بسيار بالا، استحكام فوق العاده بالا، ساب پذيري مناسب، مقاومت سايشي مناسب، مقاومت فشاري بسيار بالا، عدم جذب و نفوذ پذيري آب و رطوبت، قيمت بسيار مناسب از ويژگي هاي اين سنگ كف مي باشند.

source: معرفي 3 سنگ نما ارزان براي در كف


برچسب: ملت سنگ، سنگ نما ارزان، سنگ مرمريت، سنگ تراورتن، سنگ كف، سنگ گرانيت، قيمت سنگ نما ارزان، قيمت سنگ كف، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۷:۵۳ توسط:admin موضوع:

سنگ تراورتن نما يا سنگ نما گرانيت

سنگ نما اغلب از بين بادوام ترين مصالح انتخاب مي شود، يعني تراورتن نما و گرانيت نما. چراكه سنگ نما بايد از پايداري نسبي در برابر عوامل مختلف محيطي برخوردار باشد. و از آنجايي كه اين مصالح ساختماني، نماي بيروني و پوسته ساختمان را نشان مي‌ دهد بايد سنگي را انتخاب كرد كه به مرور زمان زيبايي خود را از دست ندهد.

از طرف ديگر امروزه طراحي و اجراي نماي ساختمان نسبت به گذشته دستخوش تغييرات زيادي شده است. در حال حاضر نماي سنگي با عناصر مدرن و تركيبي طراحي مي‌شوند تا بتوانند بيش از پيش بر افراد را تحت تأثير قرار دهد. در اين ميان، انتخاب نوع سنگ مهمترين عامل در افزايش كيفيت طراحي و ساخت است.

يكي از رايج ترين نام هايي كه اين روزها در حوزه‌ي سنگ ‌هاي ساختماني زياد مي شنويم، سنگ تراورتن نما است. اين سنگ، در گروه سنگهاي آهكي و متخلخل قرار دارد كه داراي ساختارِ لايه به لايه مي باشد. (بسته به نوع برش سنگ طبيعي از معدن و نحوه برش آن در كارخاته توليد سنگ نما، به دو نوع تراورتن نما موج دار و تراورتن بي موج توليد مي شود).

درصد تخلخل بالا و تراكم پايين، وزن كم، جذب آب بسيار، چسبندگي عالي به ملات، عايق حرارت و صوت، مقاوم دربرابر شرايط آب و هوايي ازجمله ويژگي هاي اين سنگ مي باشند. اين گونه سنگ ها به دليل دارا بودن تخلخل، كيفيت مطلوبي براي استفاده در نماي ساختمان دارند. همچنين براي استفاده از اين سنگ ها در نماي ساختمان معمولا نيازي به اسكوپ گذاري نيست.

همچنين وجود ناخالصي هايي مانند، منگنز، سيليس، مواد آلي، … در بافت سنگ باعث ايجاد تنوع رنگي قابل ملاحظه اي شده است. رنگ هاي سفيد، شيري، كرم تا بژ، صورتي، قهوه اي، طلائي، زرد، ليموئي، قرمز و سبز ازجمله رنگهاي موجود در انواع سنگ تراورتن نما هستند.

سنگ گرانيت تركيبات و مواد مختلفي را در ساختار خود دارد. هر يك از اين مواد باعث ايجاد ويژگي خاصي در گرانيت مي شوند. در بافت اين سنگ كاني هايي از قبيل كوارتز و فلدسپات يافت مي شوند. البته كاني هاي ديگري هم چون ميكا و آمفيبول نيز به مقدار كم تري در ايجاد آن نقش دارند.

اين موارد ويژگي هايي هستند كه يك سنگ گرانيت نما دارد. اما در مقايسه با نواع تراورتن نما، تنوع رنگي كمتري دارند. از نظر رنگ مي توان گرانيت ها را به پنج دسته گرانيت هاي شكلاتي، مشكي، قرمز، طوسي و هلويي تقسيم كرد.

مصالح سنگ ويژگي‌هايي دارد كه دست طراحان را در طراحي باز مي‌گذارد به طوري كه از سنگ در انواع سبك‌هاي طراحي استفاده مي‌شود. همچنين از نماي سنگي مي‌توان به صورت تك متريالي و چند متريالي در نماي تركيبي استفاده كرد.

source: سنگ تراورتن نما يا سنگ نما گرانيت


برچسب: ملت سنگ، سنگ نما، قيمت سنگ نما، سنگ تراورتن نما، سنگ گرانيت نما، قيمت سنگ تراورتن، سنگ تراورتن سفيد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۹:۰۱ توسط:admin موضوع:

مقايسه دو سنگ تراورتن كرم

در سالهاي اخير سنگ تراورتن به خصوص تراورتن كرم به واسطه ويژگي هاي عالي، تنوع رنگ و در دسترس بودن به يكي از پر مصرف ترين سنگهاي ساختماني تبديل شده است. سنگهاي تراورتن كرم روشن از پر كاربرد ترين سنگ ها براي استفاده در نماهاي رومي و كلاسيك هستند.

يكي از روشن ترين، سفيد ترين و يكدست ترين سنگهاي تراورتن موجود، سنگ ابيانه است. اما درجات پايين تراورتن ابيانه، كرم و بژ است كه هاله هاي صورتي و سياه در آن ديده مي شود. تراورتن كرم ابيانه با روشي توليد و فراوري مي شود كه با گذشت زمان شفافيت آن از بين نمي رود. و به صورت بي موج هم توليد مي شود تا رنگ زمينه يكدست تري داشته باشد. افزون براين قيمت مناسبي هم دارد.

در سنگ ابيانه شباهت زيادي به سنگ‌ تراورتن آتشكوه ديده مي‌شود اما اين سنگ داراي تخلخل بيشتري نسبت تراورتن آتشكوه دارد. از تراورتن ابيانه براي نماي اصلي و خارجي، نماي داخلي و ديوار هاي داخلي، ساخت مصنوعات دكوراتيو، كفپوش، محوطه سازي استفاده مي شود.

سنگ تراورتن آتشكوه بدون شك يكي از بهترين و زيباترين انواع سنگ نما رومي است كه ميتوان براي ساختمان سازي از آن استفاده كرد. همچنين از معروف ترين و با كيفيت ترين تراورتن هاي سفيد در ايران و جهان به حساب مي آيد.

سنگ تراورتن آتشكوه از معادن شرق شهر نيم ور محلاتِ استان مركزي استخراج مي شود. و اغلب بصورت ۴۰ طولي و يا اسلب و به دو روش بي موج و موج دار فرآوري ميگردد. از ويژگي هاي تراورتن آتشكوه مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • از تراكم بالايي برخوردار است
  • ظاهر بسيار زيبايي دارد
  • ساب پذيري عالي دارد
  • نسبت به صدا و دما عايق است
  • چسبندگي قسمت پشت سنگ بسيار بالاست.
  • ...

با اين حساب از سنگ آتشكوه در تمام قسمت هاي ساختمان مي توان استفاده كرد.  به خصوص براي ساخت پروژه هاي لوكس و مجلل.

source: مقايسه دو سنگ تراورتن كرم


برچسب: ملت سنگ، سنگ نما رومي، سنگ نما ارزان، تراورتن كرم، سنگ تراورتن، قيمت سنگ تراورتن، قيمت سنگ نما، تراورتن نما،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۷:۵۸ توسط:admin موضوع:

بهترين سنگ كف مغازه

اگر دقت كرده باشيد كفپوش اكثر مغازه ها، فروشگاه ها، ساختمان هاي تجاري، … از سنگ كف ساخته شده است؛ و برايتان اين سوال پيش آمده باشد كه چرا از كفپوش ديگري به جاي سنگ كف استفاده نمي كنند؟ با ما باشيد كه پاسخ اين سوال را در ادامه مقاله ذكر كرده ايم.

هر مغازه با ارائه هر نوع خدمات يا محصول در هر شهر يا كشوري در مرحله اول احتياج به يك دكوراسيون داخلي شايسته و مناسب دارد. قطعاً مغازه‌اي كه به اين موضوع اهميت مي‌دهد، از رقباي خود بسيار جلوتر مي‌باشد. يكي از عناصر موثر در دكوراسيون داخلي همان كفپوش مغازه است كه از اولين قسمت‌هاي كار شده در مغازه به حساب مي‌آيد.

مغازه ها و مراكز تجاري از جمله فضاهايي هستند كه نسبت به ساختمان هاي مسكوني تردد بيشتري دارند. به همين دليل علاوه بر زيبايي بايد به دوام كفپوشي كه انتخاب مي شود توجه ويژه اي داشت. به طور كلي يك كفپوش براي مغازه زماني مناسب تلقي مي شود كه با ويژگي هاي آن فضا و نوع كاربري اش بيشترين هماهنگي را داشته باشد.

سنگ كف يكي از رايج ترين مصالح مورد استفاده در طراحي فضاي داخلي و بيروني مغازه ها و فروشگاه ها مي باشد. چراكه سنگ نما مناسبِ كف علاوه بر اينكه مقاوم بالايي در برابر عوامل بالا دارد، چنانچه با محيط پيراموني خود هماهنگ باشد؛ فضايي چشم نواز و زيبا را خلق خواهد كرد.

علاوه بر مواردي كه تا الان بيان كرديم، موردي هست كه مي توان گفت از اهميت بيشتري برخودار است. و آن جذب مشتري است. يكي از فاكتورهاي تاثيرگذار در جذب مشتري از يك فروشگاه و مغازه تجاري، دكوراسيون و كفپوش آن مغازه است كه نقش چشمگيري در ميزان رضايت مشتري و درنهايت فروش دارد.

يكي از رايج ترين مصالح مورد استفاده در كفپوش فضاهاي داخلي و بسته، سنگ مرمريت است. اين سنگ چنانچه با ضخامت و فراوري مناسب در كف كار شود جز بهترين و استاندارد ترين گزينه ها براي پوشش كف خواهد بود. 

سنگ گرانيت از جمله سنگ هايي باشكوهي است كه به دليل مقاومت و سختي خود در برابر هرگونه تغييرات آب و هوايي، ضربه و … براي محيط هاي داخلي و خارجي كه رفت و آمد افراد در آنها بسيار زياد است مناسب خواهد بود. گرانيت داراي ساب براق است و به جهت ايجاد اصطكاك عمليات مضرس كردن (افزايش اصطكاك و چسبندگي در سطح) را بر روي آن انجام ميدهند.

استفاده از تراورتن براي كفپوش نيز امري نسبتا رايج است. اما بايد بدانيم اين سنگ نسبت به مرمريت از نظر سختي در رتبه پايين تري قرار دارد. سنگ تراورتن براي كفپوش به عنوان تايل با ضخامت ۲ تا ۳ سانتي متر و به عنوان سنگفرش در ضخامت هاي ۳ تا ۶ سانتي متر استفاده ميگردد. 

در زمان هاي گذشته، براي ساخت عمارت هاي با شكوه از سنگ مرمر براي كفپوش آنها استفاده مي كردند. اين سنت همچنان ادامه دارد. سنگ مرمر هرچند سخت تر و انعطاف پذيرتر از سنگ تراورتن است ولي براي نگهداري آن احتياج به توجه بيشتري مي باشد.

source: بهترين سنگ كف مغازه


برچسب: ملت سنگ، سنگ كف، سنگ نما، سنگ كف مغازه، قيمت سنگ كف، سنگ كف تراورتن، سنگ كف پذيرايي، قيمت سنگ كف ارزان، سنگ نما ارزان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۵:۰۱ توسط:admin موضوع:

فروش ويژه انواع سنگ نما

با پيشرفت در صنعت توليد سنگ ساختماني و علم ساختمان سازي، تنوع طرح و رنگ در انواع سنگ نما بسيار زياد شد. سنگهاي نماي باكيفيت و مرغوب كه مخصوصا براي استفاده در نماي خارجي و بعضا نماي داخلي توليد مي شوند. چراكه سنگ نماي ساختمان از نظر مقاومت و استحكام مطلوب‌تر بوده و دوام بالا، زيبايي، سهولت استخراج، برش و حكاكي از ويژگي‌هاي اين سنگها مي ‌باشند.

تا چندين سال گذشته از سنگهاي تراورتن كرم و تعداد كمي از مرمريت ها براي ساخت نماي ساختمان استفاده مي كردند. زيرا ديگر سنگهاي ساختماني براي اين كار مناسب نبودند. اما يكي مزاياي پيشرفت تكنولوژي، مقاوم و محكم سازي سنگهاي ساختماني ضعيف بود.

درنتيجه با دسترسي بيشتر و فراوان شدن انواع سنگ نما، قيمت اين سنگ ها درمقايسه با قبل كاهش پيدا كرد. و از آنجايي كه هر سنگ نما در سورت ها يا درجه هاي مختلفي توليد مي شود، حتي مي توان سنگهاي نماي گران قيمت را با قيمت كمتري و سورت ضعيف تري خريداري كرد.

علاوه بر اين مورد، امروزه هزينه هاي پروژه هاي ساختمان سازي، خارج از نوع كاربري ساختمان، بسيار سنگين مي باشد. و سنگ نماي ساختمان يكي از متريال هايي است كه مورد توجه اكثر سازندگان و طراحان ساختمان قرار گرفته است. 

درنتيجه اين افراد به دنبال خريد سنگ نما با قيمت پايين اما مرغوب هستند، بخصوص براي سنگ تراورتن نما. به همين دليل در زمان خريد سنگ در فروش ويژه سنگ نما به ويژگي هاي سنگ و نكات كوچكي دقت مي كنند كه بتوانند در هزينه ها صرفه جويي كنند. سنگ نماي ساختمان زيبايي ظاهري آن و عمر آن را تعيين مي‌ كند.

از اين‌رو، انتخاب و خريد بهترين سنگ نما ساختمان اهميت ويژه اي دارد. استاندارد و ويژگي هاي سنگ نما مرغوب عبارت است از: مقاوم در برابر شرايط آب و هوايي، زيبا باشد، داراي تراكم پايين و وزن كمتر باشد، چسبندگي بالا، از تخلخل مناسبي برخوردار باشد، نظافت و نگهداري آسان داشته باشد، از مقاومت خمشي و كششي بالايي برخوردار باشد، ... .

در انتها نكته اي كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه سنگ هاي نمايي كه كيفيت بالايي داشته و معادن آن محدود هستند طبيعتا قيمت بالاتري خواهند داشت كه غالبا توليد كنندگان اين سنگ ها تعيين كننده قيمت اين سنگ ها هستند.

source: فروش ويژه انواع سنگ نما


برچسب: ملت سنگ، سنگ نما، قيمت سنگ نما، سنگ تراورتن، سنگ نما رومي، سنگ نما تراورتن، قيمت سنگ نما ارزان، سنگ نما سفيد، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۰:۰۲ توسط:admin موضوع:

سنگ تراورتن عباس آباد، يك سنگ نما ارزان

سنگ تراورتن عباس آباد يكي از انواع سنگ نما ارزان (البته نه هميشه) ايراني بسيار پرطرفدار و شناخته شده در جهان است. تراورتن عباس آباد از نظر وجود معدن و گستردگي در ايران نسبتا فراوان مي باشد. و در طرح هاي مختلفي توليد و به بازار عرضه مي شود.

يكي از دلايل پرطرفدار بودن اين سنگ نما همين مورد است. تراورتن عباس آباد يك سنگ نماي كميابي نيست و چون از معادن متفاوتي استخراج مي شود، داراي سورت بندي هاي متفاوتي است. و تنوع سورت بندي بر روي قيمت اين سنگ تراورتن كرم تاثير بسزايي گذشته است. لازم به ذكر است واژه سورت در زبان فارسي به معناي تفكيك و جدا سازي است.

درواقع منظور از سورت بندي سنگ ساختماني، ميزان كيفيت سنگ است. و يكي از فاكتورهايي كه در سورت بندي اهميت دارد، طرح سنگ ساختماني است. بنابراين توليد كردن سنگ طبيعي در طرح هاي متفاوت و توليد سنگ در سورت بندي مختلف، دو موضوع جدا از هم هستند.

سورت بندي براساس ابعاد سنگ نما، كيفيت، ساب سنگ، ضخامت سنگ، طرح و مدل آن صورت مي گيرد. اما خوشبختانه با گذشت زمان و پيشرفت علوم و بكارگيري رزين حتي سورت هاي ضعيف ترِ تراورتن كرم عباس آباد هم از كيفيت قابل قبولي برخوردار هستند.

اين سنگ در بستر رودخانه ها و غارها تشكيل مي شود، به همين دليل سنگي است نيمه بلوري و سخت است؛ كه داراي بافتي متخلخل مي باشد. اين بافت متخلخل باعث شده است تراورتن عباس آباد به عنوان يك عايق عالي در برابر صوت و حرارت عمل كند.

از طرف ديگر وجود اين سوراخ ها و حفره ها در بافت سنگ نما موجب مي شود كه تراورتن كرم عباس آباد به خوبي به ملات بچسبد. درنتيجه در طولاني مدت و با گذشت زمان از كار جدا نمي شود. تراورتن كرم عباس آباد انتخاب اول بسياري از سازندگان و طراحان براي سنگ نما رومي مي باشد. چراكه با ظاهري زيبا و صيقلي، و مقاومت بالايي كه در برابر عوامل محيطي و شرايط آب و هوايي دارد، اين سنگ را بين سازندگان به سنگي محبوب تبديل كرده و

از ديگر ويژگي‌هاي اين سنگ مي‌توان به نظافت آسان آن نيز اشاره كرد. همچنين وزن پاييني كه سنگ تراورتن كرم عباس آباد نسبت به ساير سنگ ‌ها مانند مرمريت و گرانيت دارد آن را به سنگي بي‌رقيب در نماي ساختمان تبديل كرده است. سنگ تراورتن عباس آباد پس از استخراج از معادن، در قالب كوپ سنگ براي صادرات و برش خورده (ابعاد مختلف) براي مصرف داخلي، در اختيار متقاضيان قرار داده مي شود.

source: سنگ تراورتن عباس آباد، يك سنگ نما ارزان


برچسب: ملت سنگ، تراورتن عباس آباد، سنگ نما ارزان، سنگ نما رومي، تراورتن كرم، قيمت سنگ تراورتن سفيد عباس آباد، قيمت سنگ تراورتن عباس آباد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۲:۲۰ توسط:admin موضوع:

سنگ نما چيست؟

به جرئت مي توان گفت سنگ نما طبيعي تنها متريالي است كه در تمام ادوار تاريخ براي ساخت نماي خارجي ساختمان مورد استفاده قرار مي گرفته است. و نماي ساختمان، ظاهر بيروني هر ساختمان است. كه اين ظاهر نقش بسيار مهمي در زيبايي و جذابيت خودِ ساختمان، محل و در كل زيبايي شهر ايفا مي كند.

همچنين نماي بيروني به منزله يك لايه محافظ براي ساختمان است كه علاوه بر زيبايي از آن در برابر عوامل مختلف محافظت مي نمايد. به همين دليل است كه هميشه سازندگان ساختمان ها در تلاش بودند كه از مقاوم ترين مصالح، يعني همان سنگ نما براي ظاهر بيروني ساختمان استفاده كنند.

سنگهاي نما دسته اي از انواع سنگهاي ساختماني هستند كه به گونه اي برش، توليد و فرآوري مي شوند كه مخصوص استفاده در نماي بيروني ساختمان ها مي باشند (به ويژه براي سنگ نما رومي). مانند سنگ‌ هاي آذرين، دگرگوني و رسوبي. همچنين اين سنگهاي ساختماني بسيار متراكم و سنگين بوده و مي توان به راحتي و بدوني نگراني از آنها در ارتفاع هاي زياد (برج ها، مجتمع هاي بزرگ تجاري، اداري، …) استفاده كرد.

اما سنگهاي نما تنها به همين دليل مخصوص استفاده در نماي بيروني يا خارجي ساختمان نيستند. بلكه سنگ مناسب براي نما ويژگي هاي ديگري هم دارد كه آنها را به سنگهاي ساختماني براي ساخت نماي خارجي ساختمان تبديل مي كند. ويژگي هاي مانند:

از آنجا كه نماي خارجي ساختمان در بيروني ترين قسمت ساختمان قرار گرفته است، علاوه بر اينكه تحت تاثير عوامل نخريب كننده مختلف است، بايد زيبايي خاص و خيره كننده اي هم داشته باشد كه نظر هر ببينده اي را به خود جلب كند. هرچند كه تمام سنگهاي طبيعي داراي زيبايي منحصربه فردي هستند اما نحوه توليد و برش سنگ هم بايد به گونه اي باشد كه اين زيبايي را خاص تر كند. به طور مثال استفاده از سنگ اسلب براي نما.

هرچند كه تمام سنگهاي ساختماني طبيعي از مقاومت زيادي برخودار هستند و به كار بردن آنها در ساختمان سازي باعث افزايش عمر ساختمان مي شود، اما همه آنها براي استفاده در نماي خارجي مناسب نيستند.

حال بر اين اساس كدام سنگهاي ساختماني هستند كه داراي اين مشخصات مي باشند؟ انواع سنگهاي تراورتن، سنگهاي گرانيت، چيني، سند استون، بسته به نوع جغرافيا مرمر و مرمريت. هركدام از اين سنگهاي نما خود، داراي انواع مختلفي هستند كه انتخاب نوع سنگ بستگي به سليقه سازنده ساختمان دارد. براساس اين توضيحات از متريال هاي ديگر مانند آجر، خشت، شيشه، بتن، …. كمتر استفاده مي شود.

source: سنگ نما چيست؟


برچسب: ملت سنگ، سنگ نما، سنگ نما رومي، سنگ اسلب، قيمت سنگ نما، سنگ نما سفيد، سنگ گرانيت، سنگ تراورتن، سنگ مرمريت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۶:۳۱ توسط:admin موضوع:

ارزان ترين سنگ تراورتن نما

در بازار سنگهاي ساختماني، انواع سنگ تراورتن نما سهم عمده اي را به خود اختصاص داده اند. چراكه معادن اين نوع سنگ در كشور زياد است، درنتيجه دسترسي به اين سنگها به راحتي امكان پذير است.

و از طرف ديگر در صنعت ساختمان سازي كاربرد زيادي دارند. هرچند كه بيشتر براي نماي خارجي استفاده مي شوند. با اين حال انواع تراورتن نما جز پرفروش ترين سنگهاي ساختماني هستند.

موضوع مهم بعدي قيمت اين سنگهاي نما است. به اين دليل كه قيمت سنگ ساختماني در ميزان هزينه هاي يك پروژه ساختماني تاثير زيادي دارد. بنابراين سعي بر اين است كه بتوان سنگهايي را تهيه كرد كه در عين حال كه كيفيت خوبي دارند از قيمت مناسبي هم برخوردار باشند.

سنگ تراورتن آتشكوه با تم سفيد و موج هاي زيبا و منظم يك سنگ تراورتن نما با كيفيت است. اين سنگ بدليل ويژگي هاي فيزيكي خوب، رنگ روشن و ساب پذيري خوب يكي از بهترين تراورتن هاي حال حاضرِ دنيا مي باشد.

سنگ تراورتن عباس آباد يكي از بهترين سنگ هاي تراورتن سفيد دنيا مي باشد. اين سنگ تمام ويژگي هاي يك سنگ مرغوب به جهت استفاده در نماي ساختمان را دارد. از اين روي سنگي است كه به شدت مورد استقبال مهندسان و مالكان ساختمان ها قرار گرفته است.

سنگ عباس آباد داراي ويژگي هاي رنگ روشن متمايل به سفيد، مقاومت بالا، صيقل پذيري عالي، تخلخل كمتر نسبت به ساير تراورتن ها، مقاومت زياد در برابر باران هاي اسيدي و رنگ و طرح زيبا مي باشد. افزون بر اين موارد سنگ عباس آباد از حفره ها و تخلخل هاي بسيار زيادي تشكيل شده است. و همينطور به عنوان يك عايق نسبي در برابر اصوات و حرارت عمل مي كند.

كاربردهاي تراورتن عباس آباد عبارتند از: نماي خارجي و داخلي، سنگ كف، سنگ پاركينگ و حياط، ساخت راهرو، راه پله، لابي، … .

سنگ حاجي آباد در رنگ هاي شكلاتي، كرم و گردويي موجود است و با اين تركيب رنگي مي ‌تواند جلوه خاصي به نماي ساختمان بدهد. سطح خارجي اين سنگ نما با رزين فرآوري شده و سوراخ هاي سطحي آن پُر مي شوند. اين كار باعث مي شود مقاومت سنگ حاجي آباد در برابر سرما افزايش يابد.

تراورتن حاجي آباد در برابر ساييدگي، رنگ رفتگي، پريدگي و شكستگي مقاوم مي باشد و استحكام زيادي دارد. و از همه مهمتر از لحاظ قيمت بسيار به صرفه است. كاربرد اين سنگ هم مانند سنگهايي است كه در بالا معرفي كرديم. از تكرار دوباره آنها پرهيز مي كنيم.

سنگ تراورتن تكاب از جمله سنگ ‌هاي ساختماني متخلخل بسيار زيباي بازار محسوب مي‌شود كه علاوه بر فروش داخلي با تقاضاي خريداران خارجي نيز رو به رو است. سنگ تكاب هم داراي تم كرم، بژ و شكلاتي است. به دو روش بي موج و موجدار برش داده شده و در طرح ‌ها و رنگ ‌هاي متنوعي فرآوري مي ‌شود.

اين سنگ نما به دليل فراواني معادن در داخل كشور، بسيار در دسترس و با قيمت مناسب عرضه ميگردد. علاوه بر اين مانند سنگهاي ذكر شده به دليل پوشانده شدن سوراخ ها با مواد رزين، در برابر سرما هاي شديد به شدت مقاوم است و دچار ترك، شكستگي و ريزش نخواهد شد.

sourse: ارزان ترين سنگ تراورتن نما


برچسب: ملت سنگ، تراورتن نما، تراورتن عباس آباد، تراورتن حاجي آباد، تراورتن كرم، قيمت سنگ تراورتن، ارزانترين سنگ تراورتن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۹:۲۱ توسط:admin موضوع:

سنگ كف پذيرايي

كفپوش كردن ساختمان با سنگ كف كاري است متداول كه اكثرا طراحان و معماران براي هر نوع ساختماني انجام مي دهند. با اين كار زيبا سازي فضاي داخلي ساختمان افزايش چشم گيري پيدا مي كند. و همينطور متريالي را به كار مي برند كه عمر طولاني دارد و نياز به ترميم يا تعويض كفپوش در كوتاه مدت نيست.

در بين انواع بناها، براي ساختمان هاي مسكوني بيشتر از سنگ كف براي كفپوش استفاده مي كنند تا ديگر ساختمان ها. و از آنجايي كه در فضاي داخلي آپارتمان ها، سنگ كمتر در معرض خراب شدن قرار دارند، مي توان تمام كف ساختمان هاي مسكوني را با سنگ كف پوشاند. بخصوص كف پذيرايي را.

اتاق پذيرايي قسمتي است كه براي اغلب مردم محيط مركزي خانه تلقي شده و جايي است كه از ميهمانان خود در آنجا پذيرايي مي‌كنند. و يا در زمانِ ديگري از آنجا براي ريلكس كردن و بدست آوردن آرامش استفاده مي ‌كنند.

در واقع پذيرايي محيطي آرام و دلباز است كه باعث راحتي فكر و احساس خوب در افراد خانه يا ميهمانان مي‌ شود. پس بايد آن را به گونه اي طراحي و اجرا كرد كه حس خوب بودن در آن را بيشتر كند.

سنگ ساختماني طبيعي متريالي است كه به واسطه سطح صيقلي اي كه دارد، پا گذاشتن بر روي آن حس فوق العاده اي ايجاد مي كند. همچنين سنگ ساختماني خاصيت انتقال گرما و سرما را دارد. بنابراين در تابستان دماي منزل را متعادل تر كرده و در زمستان با به كاربردن سيستم گرمايشي مناسب، ميتوان گرما را به كل فضا انتقال داد.

مورد ديگري كه بايد به آن اشاره كنيم زيبايي طرح و رنگ سنگ ساختماني است. سنگ‌ كف در طرح‌ ها و رنگ ‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند كه اين ويژگي باعث مورد پسند واقع شدن براي هر نوع سليقه، و قابليت استفاده براي اغلب سبك‌هاي دكوراسيون مي ‌شود.

دوام، استحكام و طول عمر بالاي سنگ ك هم ويژگي اي است كه همه افراد از آن اطلاع دارند. اما مناسب ترين سنگ كف براي كفپوش ساختمان عبارتند از: كريستال يا چيني، انواع مرمريت ها، تراورتن ها، ... كه انتخاب هر سنگي از هر كدام از اين دسته ها، بستگي به نوع معماري و سليقه شما دارد.

source: سنگ كف پذيرايي


برچسب: خريد سنگ كف پذيرايي، قيمت سنگ كف پذيرايي، قيمت سنگ كف سالن ارزان، قيمت سنگ كف، سنگ كف خانه، سنگ كف پذيرايي، سنگ كف، ملت سنگ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۲:۳۰ توسط:admin موضوع: