ملت سنگ ملت سنگ .

ملت سنگ

سنگ تراورتن نما يا سنگ نما گرانيت

سنگ نما اغلب از بين بادوام ترين مصالح انتخاب مي شود، يعني تراورتن نما و گرانيت نما. چراكه سنگ نما بايد از پايداري نسبي در برابر عوامل مختلف محيطي برخوردار باشد. و از آنجايي كه اين مصالح ساختماني، نماي بيروني و پوسته ساختمان را نشان مي‌ دهد بايد سنگي را انتخاب كرد كه به مرور زمان زيبايي خود را از دست ندهد.

از طرف ديگر امروزه طراحي و اجراي نماي ساختمان نسبت به گذشته دستخوش تغييرات زيادي شده است. در حال حاضر نماي سنگي با عناصر مدرن و تركيبي طراحي مي‌شوند تا بتوانند بيش از پيش بر افراد را تحت تأثير قرار دهد. در اين ميان، انتخاب نوع سنگ مهمترين عامل در افزايش كيفيت طراحي و ساخت است.

يكي از رايج ترين نام هايي كه اين روزها در حوزه‌ي سنگ ‌هاي ساختماني زياد مي شنويم، سنگ تراورتن نما است. اين سنگ، در گروه سنگهاي آهكي و متخلخل قرار دارد كه داراي ساختارِ لايه به لايه مي باشد. (بسته به نوع برش سنگ طبيعي از معدن و نحوه برش آن در كارخاته توليد سنگ نما، به دو نوع تراورتن نما موج دار و تراورتن بي موج توليد مي شود).

درصد تخلخل بالا و تراكم پايين، وزن كم، جذب آب بسيار، چسبندگي عالي به ملات، عايق حرارت و صوت، مقاوم دربرابر شرايط آب و هوايي ازجمله ويژگي هاي اين سنگ مي باشند. اين گونه سنگ ها به دليل دارا بودن تخلخل، كيفيت مطلوبي براي استفاده در نماي ساختمان دارند. همچنين براي استفاده از اين سنگ ها در نماي ساختمان معمولا نيازي به اسكوپ گذاري نيست.

همچنين وجود ناخالصي هايي مانند، منگنز، سيليس، مواد آلي، … در بافت سنگ باعث ايجاد تنوع رنگي قابل ملاحظه اي شده است. رنگ هاي سفيد، شيري، كرم تا بژ، صورتي، قهوه اي، طلائي، زرد، ليموئي، قرمز و سبز ازجمله رنگهاي موجود در انواع سنگ تراورتن نما هستند.

سنگ گرانيت تركيبات و مواد مختلفي را در ساختار خود دارد. هر يك از اين مواد باعث ايجاد ويژگي خاصي در گرانيت مي شوند. در بافت اين سنگ كاني هايي از قبيل كوارتز و فلدسپات يافت مي شوند. البته كاني هاي ديگري هم چون ميكا و آمفيبول نيز به مقدار كم تري در ايجاد آن نقش دارند.

اين موارد ويژگي هايي هستند كه يك سنگ گرانيت نما دارد. اما در مقايسه با نواع تراورتن نما، تنوع رنگي كمتري دارند. از نظر رنگ مي توان گرانيت ها را به پنج دسته گرانيت هاي شكلاتي، مشكي، قرمز، طوسي و هلويي تقسيم كرد.

مصالح سنگ ويژگي‌هايي دارد كه دست طراحان را در طراحي باز مي‌گذارد به طوري كه از سنگ در انواع سبك‌هاي طراحي استفاده مي‌شود. همچنين از نماي سنگي مي‌توان به صورت تك متريالي و چند متريالي در نماي تركيبي استفاده كرد.

source: سنگ تراورتن نما يا سنگ نما گرانيت


برچسب: ملت سنگ، سنگ نما، قيمت سنگ نما، سنگ تراورتن نما، سنگ گرانيت نما، قيمت سنگ تراورتن، سنگ تراورتن سفيد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۹:۰۱ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :