ملت سنگ ملت سنگ .

ملت سنگ

سنگ تراورتن عباس آباد، يك سنگ نما ارزان

سنگ تراورتن عباس آباد يكي از انواع سنگ نما ارزان (البته نه هميشه) ايراني بسيار پرطرفدار و شناخته شده در جهان است. تراورتن عباس آباد از نظر وجود معدن و گستردگي در ايران نسبتا فراوان مي باشد. و در طرح هاي مختلفي توليد و به بازار عرضه مي شود.

يكي از دلايل پرطرفدار بودن اين سنگ نما همين مورد است. تراورتن عباس آباد يك سنگ نماي كميابي نيست و چون از معادن متفاوتي استخراج مي شود، داراي سورت بندي هاي متفاوتي است. و تنوع سورت بندي بر روي قيمت اين سنگ تراورتن كرم تاثير بسزايي گذشته است. لازم به ذكر است واژه سورت در زبان فارسي به معناي تفكيك و جدا سازي است.

درواقع منظور از سورت بندي سنگ ساختماني، ميزان كيفيت سنگ است. و يكي از فاكتورهايي كه در سورت بندي اهميت دارد، طرح سنگ ساختماني است. بنابراين توليد كردن سنگ طبيعي در طرح هاي متفاوت و توليد سنگ در سورت بندي مختلف، دو موضوع جدا از هم هستند.

سورت بندي براساس ابعاد سنگ نما، كيفيت، ساب سنگ، ضخامت سنگ، طرح و مدل آن صورت مي گيرد. اما خوشبختانه با گذشت زمان و پيشرفت علوم و بكارگيري رزين حتي سورت هاي ضعيف ترِ تراورتن كرم عباس آباد هم از كيفيت قابل قبولي برخوردار هستند.

اين سنگ در بستر رودخانه ها و غارها تشكيل مي شود، به همين دليل سنگي است نيمه بلوري و سخت است؛ كه داراي بافتي متخلخل مي باشد. اين بافت متخلخل باعث شده است تراورتن عباس آباد به عنوان يك عايق عالي در برابر صوت و حرارت عمل كند.

از طرف ديگر وجود اين سوراخ ها و حفره ها در بافت سنگ نما موجب مي شود كه تراورتن كرم عباس آباد به خوبي به ملات بچسبد. درنتيجه در طولاني مدت و با گذشت زمان از كار جدا نمي شود. تراورتن كرم عباس آباد انتخاب اول بسياري از سازندگان و طراحان براي سنگ نما رومي مي باشد. چراكه با ظاهري زيبا و صيقلي، و مقاومت بالايي كه در برابر عوامل محيطي و شرايط آب و هوايي دارد، اين سنگ را بين سازندگان به سنگي محبوب تبديل كرده و

از ديگر ويژگي‌هاي اين سنگ مي‌توان به نظافت آسان آن نيز اشاره كرد. همچنين وزن پاييني كه سنگ تراورتن كرم عباس آباد نسبت به ساير سنگ ‌ها مانند مرمريت و گرانيت دارد آن را به سنگي بي‌رقيب در نماي ساختمان تبديل كرده است. سنگ تراورتن عباس آباد پس از استخراج از معادن، در قالب كوپ سنگ براي صادرات و برش خورده (ابعاد مختلف) براي مصرف داخلي، در اختيار متقاضيان قرار داده مي شود.

source: سنگ تراورتن عباس آباد، يك سنگ نما ارزان


برچسب: ملت سنگ، تراورتن عباس آباد، سنگ نما ارزان، سنگ نما رومي، تراورتن كرم، قيمت سنگ تراورتن سفيد عباس آباد، قيمت سنگ تراورتن عباس آباد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۲:۲۰ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :