ملت سنگ ملت سنگ .

ملت سنگ

سنگ تراورتن نما يا سنگ نما گرانيت

سنگ نما اغلب از بين بادوام ترين مصالح انتخاب مي شود، يعني تراورتن نما و گرانيت نما. چراكه سنگ نما بايد از پايداري نسبي در برابر عوامل مختلف محيطي برخوردار باشد. و از آنجايي كه اين مصالح ساختماني، نماي بيروني و پوسته ساختمان را نشان مي‌ دهد بايد سنگي را انتخاب كرد كه به مرور زمان زيبايي خود را از دست ندهد.

از طرف ديگر امروزه طراحي و اجراي نماي ساختمان نسبت به گذشته دستخوش تغييرات زيادي شده است. در حال حاضر نماي سنگي با عناصر مدرن و تركيبي طراحي مي‌شوند تا بتوانند بيش از پيش بر افراد را تحت تأثير قرار دهد. در اين ميان، انتخاب نوع سنگ مهمترين عامل در افزايش كيفيت طراحي و ساخت است.

يكي از رايج ترين نام هايي كه اين روزها در حوزه‌ي سنگ ‌هاي ساختماني زياد مي شنويم، سنگ تراورتن نما است. اين سنگ، در گروه سنگهاي آهكي و متخلخل قرار دارد كه داراي ساختارِ لايه به لايه مي باشد. (بسته به نوع برش سنگ طبيعي از معدن و نحوه برش آن در كارخاته توليد سنگ نما، به دو نوع تراورتن نما موج دار و تراورتن بي موج توليد مي شود).

درصد تخلخل بالا و تراكم پايين، وزن كم، جذب آب بسيار، چسبندگي عالي به ملات، عايق حرارت و صوت، مقاوم دربرابر شرايط آب و هوايي ازجمله ويژگي هاي اين سنگ مي باشند. اين گونه سنگ ها به دليل دارا بودن تخلخل، كيفيت مطلوبي براي استفاده در نماي ساختمان دارند. همچنين براي استفاده از اين سنگ ها در نماي ساختمان معمولا نيازي به اسكوپ گذاري نيست.

همچنين وجود ناخالصي هايي مانند، منگنز، سيليس، مواد آلي، … در بافت سنگ باعث ايجاد تنوع رنگي قابل ملاحظه اي شده است. رنگ هاي سفيد، شيري، كرم تا بژ، صورتي، قهوه اي، طلائي، زرد، ليموئي، قرمز و سبز ازجمله رنگهاي موجود در انواع سنگ تراورتن نما هستند.

سنگ گرانيت تركيبات و مواد مختلفي را در ساختار خود دارد. هر يك از اين مواد باعث ايجاد ويژگي خاصي در گرانيت مي شوند. در بافت اين سنگ كاني هايي از قبيل كوارتز و فلدسپات يافت مي شوند. البته كاني هاي ديگري هم چون ميكا و آمفيبول نيز به مقدار كم تري در ايجاد آن نقش دارند.

اين موارد ويژگي هايي هستند كه يك سنگ گرانيت نما دارد. اما در مقايسه با نواع تراورتن نما، تنوع رنگي كمتري دارند. از نظر رنگ مي توان گرانيت ها را به پنج دسته گرانيت هاي شكلاتي، مشكي، قرمز، طوسي و هلويي تقسيم كرد.

مصالح سنگ ويژگي‌هايي دارد كه دست طراحان را در طراحي باز مي‌گذارد به طوري كه از سنگ در انواع سبك‌هاي طراحي استفاده مي‌شود. همچنين از نماي سنگي مي‌توان به صورت تك متريالي و چند متريالي در نماي تركيبي استفاده كرد.

source: سنگ تراورتن نما يا سنگ نما گرانيت


برچسب: ملت سنگ، سنگ نما، قيمت سنگ نما، سنگ تراورتن نما، سنگ گرانيت نما، قيمت سنگ تراورتن، سنگ تراورتن سفيد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۹:۰۱ توسط:admin موضوع:

بهترين سنگ كف مغازه

اگر دقت كرده باشيد كفپوش اكثر مغازه ها، فروشگاه ها، ساختمان هاي تجاري، … از سنگ كف ساخته شده است؛ و برايتان اين سوال پيش آمده باشد كه چرا از كفپوش ديگري به جاي سنگ كف استفاده نمي كنند؟ با ما باشيد كه پاسخ اين سوال را در ادامه مقاله ذكر كرده ايم.

هر مغازه با ارائه هر نوع خدمات يا محصول در هر شهر يا كشوري در مرحله اول احتياج به يك دكوراسيون داخلي شايسته و مناسب دارد. قطعاً مغازه‌اي كه به اين موضوع اهميت مي‌دهد، از رقباي خود بسيار جلوتر مي‌باشد. يكي از عناصر موثر در دكوراسيون داخلي همان كفپوش مغازه است كه از اولين قسمت‌هاي كار شده در مغازه به حساب مي‌آيد.

مغازه ها و مراكز تجاري از جمله فضاهايي هستند كه نسبت به ساختمان هاي مسكوني تردد بيشتري دارند. به همين دليل علاوه بر زيبايي بايد به دوام كفپوشي كه انتخاب مي شود توجه ويژه اي داشت. به طور كلي يك كفپوش براي مغازه زماني مناسب تلقي مي شود كه با ويژگي هاي آن فضا و نوع كاربري اش بيشترين هماهنگي را داشته باشد.

سنگ كف يكي از رايج ترين مصالح مورد استفاده در طراحي فضاي داخلي و بيروني مغازه ها و فروشگاه ها مي باشد. چراكه سنگ نما مناسبِ كف علاوه بر اينكه مقاوم بالايي در برابر عوامل بالا دارد، چنانچه با محيط پيراموني خود هماهنگ باشد؛ فضايي چشم نواز و زيبا را خلق خواهد كرد.

علاوه بر مواردي كه تا الان بيان كرديم، موردي هست كه مي توان گفت از اهميت بيشتري برخودار است. و آن جذب مشتري است. يكي از فاكتورهاي تاثيرگذار در جذب مشتري از يك فروشگاه و مغازه تجاري، دكوراسيون و كفپوش آن مغازه است كه نقش چشمگيري در ميزان رضايت مشتري و درنهايت فروش دارد.

يكي از رايج ترين مصالح مورد استفاده در كفپوش فضاهاي داخلي و بسته، سنگ مرمريت است. اين سنگ چنانچه با ضخامت و فراوري مناسب در كف كار شود جز بهترين و استاندارد ترين گزينه ها براي پوشش كف خواهد بود. 

سنگ گرانيت از جمله سنگ هايي باشكوهي است كه به دليل مقاومت و سختي خود در برابر هرگونه تغييرات آب و هوايي، ضربه و … براي محيط هاي داخلي و خارجي كه رفت و آمد افراد در آنها بسيار زياد است مناسب خواهد بود. گرانيت داراي ساب براق است و به جهت ايجاد اصطكاك عمليات مضرس كردن (افزايش اصطكاك و چسبندگي در سطح) را بر روي آن انجام ميدهند.

استفاده از تراورتن براي كفپوش نيز امري نسبتا رايج است. اما بايد بدانيم اين سنگ نسبت به مرمريت از نظر سختي در رتبه پايين تري قرار دارد. سنگ تراورتن براي كفپوش به عنوان تايل با ضخامت ۲ تا ۳ سانتي متر و به عنوان سنگفرش در ضخامت هاي ۳ تا ۶ سانتي متر استفاده ميگردد. 

در زمان هاي گذشته، براي ساخت عمارت هاي با شكوه از سنگ مرمر براي كفپوش آنها استفاده مي كردند. اين سنت همچنان ادامه دارد. سنگ مرمر هرچند سخت تر و انعطاف پذيرتر از سنگ تراورتن است ولي براي نگهداري آن احتياج به توجه بيشتري مي باشد.

source: بهترين سنگ كف مغازه


برچسب: ملت سنگ، سنگ كف، سنگ نما، سنگ كف مغازه، قيمت سنگ كف، سنگ كف تراورتن، سنگ كف پذيرايي، قيمت سنگ كف ارزان، سنگ نما ارزان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۵:۰۱ توسط:admin موضوع:

فروش ويژه انواع سنگ نما

با پيشرفت در صنعت توليد سنگ ساختماني و علم ساختمان سازي، تنوع طرح و رنگ در انواع سنگ نما بسيار زياد شد. سنگهاي نماي باكيفيت و مرغوب كه مخصوصا براي استفاده در نماي خارجي و بعضا نماي داخلي توليد مي شوند. چراكه سنگ نماي ساختمان از نظر مقاومت و استحكام مطلوب‌تر بوده و دوام بالا، زيبايي، سهولت استخراج، برش و حكاكي از ويژگي‌هاي اين سنگها مي ‌باشند.

تا چندين سال گذشته از سنگهاي تراورتن كرم و تعداد كمي از مرمريت ها براي ساخت نماي ساختمان استفاده مي كردند. زيرا ديگر سنگهاي ساختماني براي اين كار مناسب نبودند. اما يكي مزاياي پيشرفت تكنولوژي، مقاوم و محكم سازي سنگهاي ساختماني ضعيف بود.

درنتيجه با دسترسي بيشتر و فراوان شدن انواع سنگ نما، قيمت اين سنگ ها درمقايسه با قبل كاهش پيدا كرد. و از آنجايي كه هر سنگ نما در سورت ها يا درجه هاي مختلفي توليد مي شود، حتي مي توان سنگهاي نماي گران قيمت را با قيمت كمتري و سورت ضعيف تري خريداري كرد.

علاوه بر اين مورد، امروزه هزينه هاي پروژه هاي ساختمان سازي، خارج از نوع كاربري ساختمان، بسيار سنگين مي باشد. و سنگ نماي ساختمان يكي از متريال هايي است كه مورد توجه اكثر سازندگان و طراحان ساختمان قرار گرفته است. 

درنتيجه اين افراد به دنبال خريد سنگ نما با قيمت پايين اما مرغوب هستند، بخصوص براي سنگ تراورتن نما. به همين دليل در زمان خريد سنگ در فروش ويژه سنگ نما به ويژگي هاي سنگ و نكات كوچكي دقت مي كنند كه بتوانند در هزينه ها صرفه جويي كنند. سنگ نماي ساختمان زيبايي ظاهري آن و عمر آن را تعيين مي‌ كند.

از اين‌رو، انتخاب و خريد بهترين سنگ نما ساختمان اهميت ويژه اي دارد. استاندارد و ويژگي هاي سنگ نما مرغوب عبارت است از: مقاوم در برابر شرايط آب و هوايي، زيبا باشد، داراي تراكم پايين و وزن كمتر باشد، چسبندگي بالا، از تخلخل مناسبي برخوردار باشد، نظافت و نگهداري آسان داشته باشد، از مقاومت خمشي و كششي بالايي برخوردار باشد، ... .

در انتها نكته اي كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه سنگ هاي نمايي كه كيفيت بالايي داشته و معادن آن محدود هستند طبيعتا قيمت بالاتري خواهند داشت كه غالبا توليد كنندگان اين سنگ ها تعيين كننده قيمت اين سنگ ها هستند.

source: فروش ويژه انواع سنگ نما


برچسب: ملت سنگ، سنگ نما، قيمت سنگ نما، سنگ تراورتن، سنگ نما رومي، سنگ نما تراورتن، قيمت سنگ نما ارزان، سنگ نما سفيد، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۰:۰۲ توسط:admin موضوع:

سنگ تراورتن عباس آباد، يك سنگ نما ارزان

سنگ تراورتن عباس آباد يكي از انواع سنگ نما ارزان (البته نه هميشه) ايراني بسيار پرطرفدار و شناخته شده در جهان است. تراورتن عباس آباد از نظر وجود معدن و گستردگي در ايران نسبتا فراوان مي باشد. و در طرح هاي مختلفي توليد و به بازار عرضه مي شود.

يكي از دلايل پرطرفدار بودن اين سنگ نما همين مورد است. تراورتن عباس آباد يك سنگ نماي كميابي نيست و چون از معادن متفاوتي استخراج مي شود، داراي سورت بندي هاي متفاوتي است. و تنوع سورت بندي بر روي قيمت اين سنگ تراورتن كرم تاثير بسزايي گذشته است. لازم به ذكر است واژه سورت در زبان فارسي به معناي تفكيك و جدا سازي است.

درواقع منظور از سورت بندي سنگ ساختماني، ميزان كيفيت سنگ است. و يكي از فاكتورهايي كه در سورت بندي اهميت دارد، طرح سنگ ساختماني است. بنابراين توليد كردن سنگ طبيعي در طرح هاي متفاوت و توليد سنگ در سورت بندي مختلف، دو موضوع جدا از هم هستند.

سورت بندي براساس ابعاد سنگ نما، كيفيت، ساب سنگ، ضخامت سنگ، طرح و مدل آن صورت مي گيرد. اما خوشبختانه با گذشت زمان و پيشرفت علوم و بكارگيري رزين حتي سورت هاي ضعيف ترِ تراورتن كرم عباس آباد هم از كيفيت قابل قبولي برخوردار هستند.

اين سنگ در بستر رودخانه ها و غارها تشكيل مي شود، به همين دليل سنگي است نيمه بلوري و سخت است؛ كه داراي بافتي متخلخل مي باشد. اين بافت متخلخل باعث شده است تراورتن عباس آباد به عنوان يك عايق عالي در برابر صوت و حرارت عمل كند.

از طرف ديگر وجود اين سوراخ ها و حفره ها در بافت سنگ نما موجب مي شود كه تراورتن كرم عباس آباد به خوبي به ملات بچسبد. درنتيجه در طولاني مدت و با گذشت زمان از كار جدا نمي شود. تراورتن كرم عباس آباد انتخاب اول بسياري از سازندگان و طراحان براي سنگ نما رومي مي باشد. چراكه با ظاهري زيبا و صيقلي، و مقاومت بالايي كه در برابر عوامل محيطي و شرايط آب و هوايي دارد، اين سنگ را بين سازندگان به سنگي محبوب تبديل كرده و

از ديگر ويژگي‌هاي اين سنگ مي‌توان به نظافت آسان آن نيز اشاره كرد. همچنين وزن پاييني كه سنگ تراورتن كرم عباس آباد نسبت به ساير سنگ ‌ها مانند مرمريت و گرانيت دارد آن را به سنگي بي‌رقيب در نماي ساختمان تبديل كرده است. سنگ تراورتن عباس آباد پس از استخراج از معادن، در قالب كوپ سنگ براي صادرات و برش خورده (ابعاد مختلف) براي مصرف داخلي، در اختيار متقاضيان قرار داده مي شود.

source: سنگ تراورتن عباس آباد، يك سنگ نما ارزان


برچسب: ملت سنگ، تراورتن عباس آباد، سنگ نما ارزان، سنگ نما رومي، تراورتن كرم، قيمت سنگ تراورتن سفيد عباس آباد، قيمت سنگ تراورتن عباس آباد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۲:۲۰ توسط:admin موضوع:

تراورتن كرم تكاب سنگ مناسب براي نما

آيا مي دانيد همه سنگهاي ساختماني، سنگ مناسب براي نما نيستند؟ معناي دقيق اين جمله را مي توان در مَثل هر گردي، گردو نيست كاملا متوجه شد. سنگهاي ساختماني به خصوص از نوع طبيعي آن يك متريال بسيار محكم و مقاوم مي باشند؛ و از هر نوع سنگ ساختماني مي توان براي يك نوع كاربري استفاده كرد.

با اين حال دسته مربوط به سنگهاي نما، يعني انواع سنگ نما كه براي قسمت خارجي ساختمان استفاده مي شود، تعداد بيشماري از سنگ طبيعي را در خود جاي داده است. در بين اين سنگهاي نما، سنگ تراورتن كرم تكاب يكي از پرفروش ترين و محبوب ترين سنگهاي نما است.

اما آيا اين سنگ نما، واقعا براي نماي ساختمان مناسب است يا سوار موج محبوبيت شده است؟ براي پاسخ به اين سوال لازم ويژگي هاي سنگ نماي باكيفيت را مورد بررسي قرار دهيم. زيرا پاسخ اين پرسش در بيان همين ويژگي ها نهفته است.

سنگ نما بايد فاقد ترك و پوسيدگي باشد. براي پي بردن به اين موضوع مي ‌توانيم با يك شي فلزي به سنگ ضربه بزنيم. اگر سنگ صداي ظروف چيني بدهد فاقد ترك و شكستگي است.

تراورتن كرم تكاب داراي جلوه ‌اي خاص و كم نظير مي باشد كه پس زمينه كرم روشن تا شكلاتي دارد. از ديگر ويژگي هاي اين سنگ تراورتن كرم مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • داراي تخلخل مناسب است
  • مقاوم در برابر ترك‌ خوردگي، خرد شدگي و ريزش
  • عايق نسبي براي حرارت و صدا به حساب مي‌آيد
  • در برابر ساييدگي، رنگ رفتگي و شكستگي 

بنابراين با اين توضيحات مي توان نتيجه گرفت كه سنگ تراورتن تكاب سنگ مناسب براي نما است. معدن سنگ تراورتن تكاب در نزديكي روستاي آق بلاغ همدان از توابع شهرستان تكاب، در جنوب استان آذربايجان غربي واقع گرديده است.

در انتها فراموش نكنيد سنگ نما بايد داراي قطر مناسب جهت اسكوپ كردن باشد يا داراي خلل و فرج باشد كه سنگ نما به خوبي به ملات بچسبد. سنگ بايد داراي مقاومت و دوام در برابر عوامل مختلف فيزيكي و شيميايي باشد.

source: تراورتن كرم تكاب سنگ مناسب براي نما


برچسب: ملت سنگ، تراورتن كرم، سنگ مناسب براي نما، قيمت تراورتن تكاب، قيمت سنگ تكاب، قيمت تراورتن كرم، سنگ تكاب سفيد، قيمت سنگ تراورتن كرم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۷:۳۷ توسط:admin موضوع:

تراورتن كرم تكاب، يكي از بهترين سنگهاي تراورتن

اگر به نماي ساختمان ها دقت كرده باشيد، قطعا متوجه شده ايد كه نماي خارجي اكثر ساختمان ها از سنگ تراورتن كرم ساخته شده اند. اين موضوع در ساختمان هاي بزرگ و مجلل تجاري، اداري، پزشكي، گردشگري، … بيشتر هم به چشم مي خورد.

شايد با خودتان بگوييد اين نما، يك نماي تكراري و قديمي است، اما در كمال تعجب بايد بگوييم اين نما، با رنگ كرمش همچنان جز پرطرفدار ترين نماهاي خارجي است. فرقي هم نمي كند نماي ساختمان، يك نماي رومي يا كلاسيك باشد يا يك نماي مدرن.

و در بين تنوع رنگي كه دارد، تراورتن كرم از محبوبيت و فروش بيشتري برخوردار است. زيرا كرمي نه به سردي سفيد است و نه به گرماي زرد. براي اكثر كسايي كه رنگ سفيد راضي كننده نيست براي شان، انتخاب بعدي كرم است. يك رنگي كه قديمي نمي شود و از پركاربردترين رنگها در پوشش فضاي داخلي و خارجي ساختمان به حساب مي آيد.

خوشبتانه خانواده تراورتن كرم تنوع بسيار زيادي دارد و سنگهاي ساختماني زيادي در اين گروه قرار دارند. يكي از بهترين نوع آنها سنگ تراورتن كرم تكاب است. يك سنگ نماي بسيار زيبا كه ويژگي هاي خيلي خوبي دارد.

تراورتن كرم تكاب يك تراورتن كرم بسيار مقاوم است با خلل و فرج مناسب. كه حتي اين خلل و فرج ها با رزين پر مي شوند تا علاوه بر حفظ زيبايي، باعث استقامت بيشتر سنگ در برابر ترك و خرد شدگي نيز شود.

تخلخل در سنگ باعث مي شود كه انقباض و انبساط را دفع كند و در گرما و سرما، علاوه بر داشتن خاصيت عايقي. عمر بيشتري هم داشته باشد. وزن اين سنگ نيز بدليل داشتن همين خلل و فرج كاهش پيدا كرده و براي استفاده در نماي خارجي، بخصوص استفاده در ارتفاع زياد، بسيار مناسب مي باشد.

source: تراورتن كرم تكاب، يكي از بهترين سنگهاي تراورتن


برچسب: ملت سنگ، تراورتن كرم، قيمت تراورتن تكاب، تراورتن كرم روشن، قيمت سنگ تراورتن، سنگ نما تراورتن كرم، سنگ نما ارزان، سنگ نما رومي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۱:۵۶ توسط:admin موضوع:

سنگ هرسين پله براي ساختمان 2 طبقه

راه پله يك عنصر سازه اي مهم و كاربردي در ساختمان ها به شمار مي رود. هرچند كه متريال هاي متفاوتي براي ساخت راه پله وجود دارد اما سنگ پله، از رايج ترين مصالح براي راه پله به حساب مي آيد.

به ويژه براي ساختمان هاي مسكوني استفاده از پله هاي سنگي به همراه نرده هاي چوبي يا فلزي كاربرد فراواني دارد. حال استفاده از سنگ پله براي ساختمان هاي دو طبقه بسيار بيشتر هم مي شود. ساختمان هاي دو طبقه در مقايسه با ساختمان ها با تعداد طبقات كمتر يا بيشتر براي استفاده از سنگ پله از موقعيت بهتري برخوردار است.

راه پله در ساختمان هاي ۲ طبقه يكي از مهم ترين عناصر در طراحي داخلي اين ساختمان ها محسوب مي گردد. زيرا طراحي درست و اصولي آن موجب افزايش زيبايي فضاي خانه مي شود. به همين دليل است كه بيشتر سازندگان اين ساختمان ها به استفاده از سنگ پله بيشتر تمايل دارند. چون تعداد پله ها كمتر است و مي توان نگران هزينه ها نبود.

در بين انواع سنگ پله، سنگ هرسين پله يك سنگ ساختماني بسيار ايده ال مي باشد. مرمريت هرسين يكي از محبوب ترين سنگهاي پله است كه پس از سال ها هنوز هم شكوه و گرمي خاصي را به ساختمان شما مي بخشد.

سنگ مرمريت هرسين با رنگهاي كرم، كرم روشن،كرم بژ و استخواني روشن از زيباترين و درخشنده ترين سنگهاي پله به حساب مي آيد. زيرا كه ساب پذيري و براقيت بالاتري نسبت به ديگر سنگهاي ساختماني دارد.

علاوه بر زيبايي، انتخاب سنگ پله براساس معيارهاي ديگري هم صورت مي گيرد. معيارهايي مانند: جذب آب، مقاومت بالا، واكنش با مواد شوينده، ترك و شكستگي، نداشتن لغزندگي، اصطكاك مناسب، … . سنگ هرسين پله، سنگِ پله اي است كه تمامي اين ويژگي ها را دارا مي باشد. و استفاده از اين سنگ جلوه اي باشكوه به نماي داخلي ساختمان مي بخشد.

source: سنگ هرسين پله براي ساختمان 2 طبقه


برچسب: ملت سنگ، سنگ هرسين پله، قيمت مرمريت هرسين، خريد مرمريت هرسين ارزان، سنگ پله، قيمت سنگ پله، قيمت سنگ پله ارزان، خريد سنگ پله،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۷:۵۳ توسط:admin موضوع:

سنگ پله مرمريت دهبيد

ما پيشتر سنگ هرسين پله را به عنوان يكي از بهترين سنگ راه پله معرفي كرده ايم. اما در ليست بهترين سنگهاي ساختمانيِ مناسب براي راه پله چه سنگهاي ديگري هستند؟ آيا سنگ مرمريت دهبيد هم براي اين قسمت مهم ساختمان ها مناسب است يا نه؟

مي توان گفت دو عوامل مهمي كه در انتخاب سنگ پله از اهميت بيشتري برخوردارند، ايمني و سپس زيبايي راه پله هستند. هرچند كه راه پله هايي كه در داخل ساختمان قرار دارند، طبيعتا در معرض شرايط آب و هوايي مانند نور آفتاب، گرما و سرماي شديد، رطوبت و هوازدگي قرار ندارند، اما از آنجايي كه راه پله مكاني است پرتردد، ايمني (به ويژه ليز و لغزنده نبودن) سنگ پله اهميت زيادي دارد.

در طرف مقابل چون فضاي داخلي ساختمان، قسمت ها، جزئيات، وسايل، لوازم، … بسيار متنوع و مختلفي دارد، زيبايي سنگ پله هم مهم مي شود. سنگ مرمريت دهبيد يك سنگ مرمريت ايراني است كه از شهرت جهاني برخوردار است. سنگ مرمريت دهبيد، سنگي صيقلي و براق با سطح يكدست و طبيعي است و از مرغوب ترين سنگهاي ساختماني با كيفيت صادراتي مي باشد.

ضد خش و سايش، تخلخل پايين، جذب آب بسيار پايين، ساب پذيري فوق العاده، مقاومت فشاري مناسب، ثبات رنگ، زيبا و لاكچري، قيمت مناسب، ابعاد دلخواه و برش پذيري عالي از جمله ويژگي هاي سنگ مرمريت دهبيد هستند كه اين سنگ را به يكي از پرفروش ترين سنگهاي ساختماني تبديل كرده است.

ديواره هاي داخلي ساختمان، ساخت مصنوعات دكوراتيو، سنگفرش واحد هاي تجاري و اداري و مسكوني، سرويس بهداشتي، ميز و كانتر آشپزخانه از كاربرد هاي اين سنگ هستند؛

source: سنگ پله مرمريت دهبيد


برچسب: ملت سنگ، سنگ هرسين پله، سنگ مرمريت دهبيد، سنگ پله، قيمت سنگ پله، خريد سنگ پله، قيمت سنگ پله ارزان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۷:۱۴ توسط:admin موضوع:

تراورتن كرم ابيانه سنگ مناسب براي نما است؟

در بين انواع سنگهاي نما، سنگ تراورتن سفيد ابيانه هميشه پرطرفدار بوده است. زيرا رنگ سفيد يكدست اين سنگ نگاه هر بيننده اي را به خود جلب مي كند؛ همچنين قيمت بسيار مناسبي دارد. اما آيا اين سنگ سفيد زيبا، سنگ مناسب براي نما مي باشد يا نه؟

عوامل و پارامترهاي مختلفي هستند كه تعيين مي كنند يك سنگ ساختماني براي نما مناسب است يا نه. اما مهمترين پارامتر مقاومت سنگ نما است. اين سنگ از مقاومت خوبي براي استفاده در نما برخوردار است. اما ميزان تخلخل سنگ تراورتن سفيد ابيانه ويژگي اي است كه جلب توجه مي كند.

همچنين وجود همين خلل و فرج ها باعث شده است سنگ ابيانه، در مقايسه با سنگهاي مرمريت و گرانيت وزن سبك تري داشته باشد، درنتيجه بار اضافي به ساختمان وارد نمي كند. وزن مناسب سنگ نما ويژگي اي است كه هر سنگ مناسب براي نما بايد آن را داشته باشد.

مورد ديگري كه در زمان خريد سنگ نما بايد به آن توجه كنيد، نوع جغرافيا و آب و هواي منطقه اي است كه قرار است سنگ نما در آنجا استفاده شود. زيرا همه سنگهاي ساختماني در برابر تغييرات آب و هوا، بارش باران، تابش خورشيد، … مقاوم نيستند.

خوشبختانه سنگ تراورتن سفيد ابيانه جز آن دسته از سنگهاي ساختماني است كه مي توان آن را در هر منطقه اي استفاده كرد، مگر اينكه سنگ ابيانه در سورت هاي ضعيف توليد شده باشد. تراورتن ابيانه سنگهاي مشابهي از لحاظ رنگ زمينه يا ويژگي هاي آن دارد.

و حالا نوبت پاسخ دادن به پرسشي است كه در ابتداي مقاله پرسيديم. در پاسخ بايد بگوييم بله، سنگ تراورتن كرم يا سفيد ابيانه يكي از بهترين سنگهاي ساختماني است كه براي استفاده در نما، به ويژه سنگ نما رومي توصيه مي شود.

سنگ سفيد ابيانه يك سنگ ساختماني با تراكم بالا است كه ميزان تخلخل خوبي هم دارا است. و هرچقدر ميزان تخلخل يك سنگ بالا باشد، سنگ نما به خوبي به ملات مي چسبد و احتمال جدا شدن سنگ ساختماني از كار به مرور زمان را به حداقل مي رساند.

كاربرد ديگر تراورتن ابيانه: ديوار هاي ساختمان اعم داخلي و خارجي، محوطه سازي و ساخت مصنوعات سنگي مانند صراحي، آب نما، نيمكت، … .

source: تراورتن كرم ابيانه سنگ مناسب براي نما است؟


برچسب: قيمت سنگ ابيانه، قيمت سنگ تراورتن سفيد ابيانه، ملت سنگ، تراورتن كرم، سنگ نما ارزان، قيمت سنگ تراورتن كرم، سنگ نما رومي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۹:۰۷ توسط:admin موضوع:

معرفي 2 سنگ نما رومي عالي

معماران و طراحان هميشه به دنبال خريد بهترين سنگ نما رومي هستند. زيرا نماي رومي يك نماي باشكوه و با عظمت است كه اكثر افراد تمايل دارند از چنين نمايي براي ساختمان خود استفاده كنند.

به خصوص در اين زمان كه تكنولوژي پيشرفت كرده و به كمك ماشين آلات مكانيكي راحت تر، تميز تر و زيباتر مي توان جزئيات نماي رومي را ساخت. به همين دليل است كه امروزه نماهاي رومي بيشتر شبيه به يك اثر هنري يا يك تابلوي بسيار زيبا هستند تا نماي خارجي يك ساختمان.

سنگ تراورتن آتشكوه، يكي از سنگ هاي ساختماني شناخته شده در ايران و جهان مي‌ باشد. اين سنگ تراورتن كرم به دليل رنگ سفيد، يكدست و البته ساب خورده اي كه دارد توجه طرفداران زيادي را به خود جلب كرده است.

سنگ تراورتن عباس آباد سفيد هم ديگر سنگ نما ايراني است كه داراي شهرت جهاني مي باشد به حدي كه جز سنگ هاي تراورتن برند ايراني به حساب مي آيد. وليكن محبوبت اين سنگهاي تراورتن محدود به همين ويژگي ها نبوده و داراي مشخصاتِ ديگري هم هستند.

وجود يك نماي پرطرفدار كه آراستگي و چشم‌ نوازي را براي بخش خارجي ساختمان به ارمغان بياورد، مستلزم استفاده از سنگ نما رومي باكيفيت و مرغوب مي باشد.

از همين روي است كه سنگ تراورتن عباس آباد و تراورتن آتشكوه از بهترين سنگ هاي نما رومي هستند. زيرا علاوه بر ظاهر زيبايي كه دارند، از ويژگي هاي زير هم برخوردارند. اما در مقابل همه اين ويژگي هاي فوق العاده خوبي كه دارند از قيمت بالايي برخوردار هستند.

در مقابل همه اين ويژگي هاي فوق العاده خوبي كه دارند از قيمت بالايي برخوردار هستند. همچنين به منظور جلوگيري از ضايعات، سنگ تراورتن آتشكوه و عباس آباد توسط اره سنگبري و بصورت اسلب فرآوري ميگردند.

هر سنگ نما بايد داراي استاندارد هايي باشد. زيبايي، مقاوم در برابر شرايط آب و هوايي، چسبندگي بالا، تراكم پايين و وزن كمتر از جمله مشخصاتي هستند كه هر سنگ نما رومي بايد آنها را داشته باشد.

و موارد ديگري مانند: در برابر ساييدگي، رنگ رفتگي، پريدگي و شكستگي بسيار مقاوم هستند و استحكام خيلي زيادي دارند، سطح خارجي اين سنگها در برابر سرما و گرماي شديد مقاوم بوده و ايجاد ترك، خرد شدگي و ريزش نخواهد داشت، استخراج و فراوري اين سنگ در داخل انجام ميشود.

source: معرفي 2 سنگ نما رومي عالي


برچسب: ملت سنگ، سنگ نما رومي، سنگ تراورتن عباس آباد، سنگ تراوتن آتشكوه، قيمت سنگ نما رومي، سنگ نما رومي ساده، بهترين سنگ نما رومي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۷:۳۸ توسط:admin موضوع: