ملت سنگ ملت سنگ .

ملت سنگ

سنگ نما رومي ساده

در اكثر شهرهاي بزرگ و پر جمعيت، يكي از قديمي ترين نماهايي كه براي ساختمان ها، به وفور مشاهده مي كنيم، نما رومي، ساخته شده با سنگ نما رومي است. اين سبكِ نما علاوه بر اينكه ظاهر ساختمان را باشكوه مي كند، به زيبا سازي فضاي شهري هم كمك شاياني مي كند.

با اينكه ساخت اين نما در مقايسه با ديگر سبك هاي نماي خارجي، هزينه بيشتري مي طلبد، اما همچنان نمايي است پرطرفدار در بين مردم. اين موضوع در مناطق لوكس نشين شهرها بيشتر به چشم مي خورد . جالب است بداتيد اين ميزان از محبوبت تنها مربوط، به كشور ما نمي باشد، بلكه نماي رومي گستردگي جهاني دارد.

اما نماي رومي چه ويژگي هايي دارد كه آن را به پر استفاده ترين نما براي قسمت بيروني بناها تبديل كرده است؟ لازم به ذكر است، نماي رومي و نماي كلاسيك، دو سبك متفاوت از هم هستند قسمت خارجي ساختمان مي تواند به سبك هاي مختلف و با متريال هاي متفاوت طراحي شود. مانند نماي رومي، نماي مدرن، نماي كلاسيك، نماي ساده با تك متريال، … . و مصالحي مانند بتن، گچ، سيمان، چوب، شيشه، سنگ ساختماني، … .

اما نما رومي، ظاهري است كه از روم و يونان باستان الهام گرفته است. هرچند كه بعد از ورود به ايران و در گذر زمان با بهره گيري از المان هاي ايران باستان دچار تغييراتي نيز شد.

هرچند كه به طور علمي نما رومي ساده وجود ندارد، اما در عمل نماي رومي ساده، همان سبك است؛ با اين تفاوت كه بسته به نوع ساختمان و نوع طراحي، برخي از اِلمان هاي آن يا حذف مي شوند و يا با جزئيات كمتري اجرا مي شوند.

حال انتخاب شما چه نما رومي باشد چه نوع ساده آن، قطعا ساختمان شما با اين سبك، جلوه اي خاص تر پيدا مي كند. اين موضوع هم بر روي زيبايي ما تاثير گذار است و هم بر روي قيمت ساختمان.

source: سنگ نما رومي ساده


برچسب: سنگ سنگ نما رومي، نما رومي ساده، قيمت سنگ نما رومي، سنگ نما ارزان، تراورتن كرم، سنگ نما ساده، سنگ نما رومي ساده،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۰:۰۵ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :