ملت سنگ ملت سنگ .

ملت سنگ

قيمت سنگ مرودشت و كاربرد آن

يكي از پرفروش ترين سنگ هاي ساختماني، خريد سنگ مرودشت است. چرا كه اين سنگ يكي از سفيدترين سنگهاي طبيعي بوده و دل هر خريداري را مي برد.

سنگ مرودشت از خانواده سنگهاي طبيعي مرمريت مي باشد و از معادن سپيد سنگ مرودشت در استان فارس استخراج مي شود. اين سنگ زيباي مرمريت بدليل رنگ سفيد و يكدست بودن آن گزينه بسيار مناسبي براي نماي ساختمان مي باشد اما نه همه نماها، بلكه نماي داخلي.

زيرا سنگ مرمريت مرودشت يك سنگ آهكي بوده و به همين دليل از جذب آب بالايي برخوردار است. به همين دليل نميتوان آن را در هر مكاني استفاده كرد. بنابراين از سنگ مرودشت بايد در مكان هايي استفاده كرد كه در معرض آب يا رطوبت نيستند. مانند ديوار هاي داخلي، كفپوش پذيرايي، ديوار راه پله، ديوار پاركينگ مي باشد.

اما شايد ديده يا شنيده باشيد كه از اين سنگ، به عنوان سنگ نما در نماي خارجي هم استفاده مي شود؛ و حال اين سوال برايتان پيش مي آيد كه چطور از مرمريت مرودشت استفاده كرده اند؟

در واقع قبل از روانه اين سنگ ساختماني به بازار براي فروش و خريد سنگ مرودشت، در زمان توليد و فرآوري آن از موادي استفاده مي كنند كه مقاومت سنگ را افزايش مي دهند.

درنتيجه اگر قصد استفاده از مرمريت مرودشت براي نماي خارجي را داريد حتما از فروشنده بپرسيد براي نماي اصلي مناسب است يا نه. اما سنگ مرودشت معمولا بصورت سابيده، چرمي و تيشه اي فرآوري مي شود.

source: قيمت سنگ مرودشت و كاربرد آن


برچسب: قيمت سنگ مرودشت، خريد سنگ مرودشت، انواع سنگ مرودشت، ملت سنگ، سنگ لايم استون مرودشت، قيمت سنگ مرمريت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۸:۵۲ توسط:admin موضوع:

سنگ هرسين پله

براي ساخت پله و راه پله بايد از متريالي استفاده كرد كه زيبا بوده و باعث صدمه زدن به افراد هم نشود. مانند سنگ هرسين پله. زيرا پله و راه پله علاوه بر راه ارتباطي بين طبقات، به سلامت افراد هم مرتبط مي شود. چرا به طور خاص سنگ مرمريت هرسين براي پله؟ زيرا از آزمايش هايي كه به منظور استفاده براي پله، بر روي اين سنگ انجام شده است، سربلند بيرون آمده است.

سنگ هرسين از نوع سنگهاي دگرگون شده بر پايه كربنات كلسيم است و داراي كاني هاي كلسيت، دولوميت و كريستالها مي باشد. بافت و ساختار اين كاني ها در اثر فشار و حرارت بالا به يك كلسيت بزرگ و رگه دار تبديل شده است.

سنگ هرسين پله يكي از شناخته شده ترين و پرفروش ترين سنگهاي مرمريت ايران است. وجود چند ويژگي مهم در سنگ مرمريت هرسين اين سنگ را به عنوان يك برند معروف در گروه بهترين سنگ مرمريت معرفي كرده است. اين ويژگي ها و مشخصات عبارتند از:

معيار انتخاب سنگ براي پله را ميتوان به دو فاكتور مهم داخل بنا و خارج از بنا تقسيم كرد. جنس سنگ و فراوري هاي سنگ نسبت به كاربرد در يكي از اين دو حالت تغيير ميكند. پله در فضاهاي داخلي غالبا و اصولا بايد زيباتر، ظريف تر با سطحي براق و شفاف باشد.

پله در فضاي خارجي بايد استقامت در برابر شرايط سخت (چه از لحاظ آب و هوايي و چه از لحاظ كاربري) را داشته باشد و علاوه بر آن مشكل لغزندگي نداشته و اصطكاك سطحي مناسب داشته باشد.

source: سنگ هرسين پله


برچسب: سنگ هرسين پله، سنگ هرسين سفيد، قيمت سنگ هرسين، فروش سنگ هرسين، ملت سنگ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۱:۴۵ توسط:admin موضوع:

سنگ نما رومي چيست؟

نما رومي و سنگ نما رومي از جمله پر استفاده ترينِ اين نماها و مصالح ساختماني به حساب مي آيند. نما يا ظاهر بيروني ساختمان از اين جهت مهم است كه (علاوه بر مواردي كه در ادامه به آنها اشاره مي كنيم)، اولين عامل در جذب هر ببينده اي است. فرقي نميكند ببينده، ساكنِ ساختمان يا مرتبط با افراد ساكن و يا عابر باشد، در هر حال نماي خارجي ساختماني اولين عاملي است كه هر ببينده را جذب يا دفع ميكند.

نماي رومي سبكي از معماري است كه از بناهاي خاص كلاسيك روم و يونان قديم الهام گرفته است. اما ورود آن به ايران دستخوش تغييرات شد و المان‌هايي از ايران باستان نيز به آن وارده شده است.

بخشيدن يك ظاهر با شكوه و پر ابهت، پيچيده و گران قيمت به ظاهر ساختمان هاي جديد از ويژگي هايي هستند كه مالكان و معماران را ترغيب به استفاده از نماي رومي ميكند.

و در كنار اين ويژگي ها بايد زيبايي خيره كننده نماي رومي را هم به آن اضافه كنيم. كه اين زيبايي را مديون مشخصات خاص اين سبك از نماي خارجي هستيم. مانند:

  • استفاده از سنگ نما
  • استفاده از ستون‌هايي كوتاه و بلند
  • اجراي قوس‌هاي بزرگ و نقش‌هاي برجسته
  • برخورداري از سقف بلند
  • تقارن در فواصل پنجره‌ها و ستون‌ها
  • استفاده از اشكال هندسي
  • قرينه بودن تمام اجزا
  • استفاده از سنگ نما رومي سفيد يا زمينه روشن

بارزترين ويژگي نماي خارجي رومي، استفاده از سنگ ساختماني طبيعي در ساخت آن مي باشد. به ويژه سنگهاي نما مانند تراورتن، گرانيت، مرمر، … . به همين دليل بسياري بر اين باورند كه نماي رومي، نمايي هزينه بر است.

source: سنگ نما رومي چيست؟


برچسب: ملت سنگ، سنگ نما رومي، فروش ويژه سنگ نما، قيمت سنگ نما رومي، سنگ نما ارزان، تراورتن كرم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۷:۵۳ توسط:admin موضوع:

خريد سنگ مرمريت لاشتر

سنگ مرمريت زيبايي بسيار خاصي دارد كه اين زيبايي در سنگ مرمريت مشكي جذابيت بيشتري پيدا ميكند. همانطور كه مي دانيد سنگ مرمريت سنگي آهكي است و رنگ مشكي در اين سنگ به دليل وجود كاني هاي كربن دار تشكيل مي شود. هرچقدر ميزان اين كاني بيشتر باشد، رنگ مشكي يكدست و زيباتري در سنگ ايجاد مي شود.

در چند سال اخير استفاده از مرمريت مشكي براي نماي داخلي ساختمان، به ويژه براي مكان هاي خاص رو به افزايش بوده است. و دلايل اين افزايش را مي توان به وجود آمدن سبك مدرن در طراحي داخلي و ويژگي هاي رنگ مشكي برشمرد.

از مهمترين ويژگي هاي سبك مدرن در طراحي داخلي ساختمان، استفاده از رنگهاي ساده و بي آلايش، و دوري از تزيين و تجمل زياد مي باشد. چنين فضا حس آرامش و عملكرد گرايي بيشتري القا ميكند. در مقابل در روانشناسي رنگ ها، رنگ مشكي نشانه قدرت و مقام است. درنتيجه علاوه بر زيبايي، آرامش و عملگرايي، بيان كننده قدرت هم مي باشد.

سنگ مرمريت لاشتر با زمينه رنگي مشكي مايل به طوسي و رگه هاي سفيد از دير باز مورد استفاده و استقبال سازندگان بوده است. مرمريت لاشتر به چندين نوع مورد فراوري قرار مي گيرد. مانند تيشه اي، سابيده ، هوند، تامبل ، سند بلاست.

مرمريت لاشتر برخلاف ديگر سنگهاي مرمريت جذب آب بسيار پاييني دارد به همين دليل مي توان از آن در نماي خارجي استفاده كرد. مقاومت فشاري و سايشي بالا، دوام وطول عمرزياد، صيقل پذيري عالي، استحكام بالا، بافت متراكم از ديگر ويژگي هاي اين سنگ زيبا مي باشند.

source: خريد سنگ مرمريت لاشتر


برچسب: ملت سنگ، قيمت سنگ لاشتر، سنگ مشكي لاشتر، فروش ويژه سنگ، خريد سنگ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۱:۴۱ توسط:admin موضوع:

خريد سنگ نما

از اولين كارهايي كه طراحان و معماران انجام مي دهند، جست و جو در بين انواع سنگ نما براي استفاده در نماي خارجي ساختمان مي باشد. زيرا نماي بيروني ساختمان علاوه بر اينكه بر زيبايي ساختمان و شهر تاثير بسزايي دارد، بر روي ميزان مقاومت و عمر ساختمان هم اثر فراواني دارد.

هرچند كه در چند سال اخير از متريال هاي ديگري مانند، چوب، شيشه، … براي نماي اصلي استفاده مي شود، اما چرا همچنان سنگ نما طبيعي از انتخاب هاي اول است؟ زيرا مواد به كار رفته در نماي ساختمان بايد داراي ويژگي هايي باشد.

در دسته بندي علمي، سنگ ها از لحاظ ساختار و روند شكل گيري مقاومت زيادي در مقايسه با متريال هاي ديگر دارند. افزون بر اين سنگ نما ظاهري جذاب و خاص دارد كه اين زيبايي را هم به ساختمان منتقل ميكند. اما همه سنگهاي ساختماني براي اين امر مناسب نيستند. بهترين سنگ نما براي هر نوع ساختماني عبارت است از:

سنگ تراورتن يكي از بهترين و پرفروش ترين انواع سنگ ساختماني براي نماي خارجي مي باشد. با توجه به بافت و ساختار سنگ تراورتن بايد آن را جز سنگ هاي رسوبي قرار داد. و از آنجايي كه در اثر رسوب كربنات كلسيم تشكيل مي شود، جز سنگهاي آهكي هم دسته بندي مي شود.

و به سبب جنس آهكي و متخلخلي كه دارد، به خوبي ملات در داخل منافذ آن فرو رفته و كاملا به بدنه ساختمان مي چسبد. همچنين در بافت خود لايه ها و رگه هاي متنوعي دارد كه بر زيبايي آن مي افزايند.

گرانيت سنگي است كه كاربرد فراواني در قسمت هاي مختلف ساختمان دارد. علاوه بر اين اگر دقت كرده باشيد در اكثر مكان هاي عمومي در ساخت آنها از سنگ گرانيت استفاده شده است.

به اين دليل كه گرانيت از خانواده سنگهاي آذرين بوده و مقاومت بسيار زيادي در برابر عوامل تخريب كننده سنگ دارد. و يكي از بهترين مكان ها براي استفاده از سنگ گرانيت، نماي اصلي ساختمان مي باشد.

سنگ چيني، توده سنگهاي آهكي يا دولوميتي است كه در اثر عوامل دروني، نظير درجه حرارت و فشار، دوباره متبلور شده است. از اين رو جز سنگهاي دگرگون هم به شمار مي رود. اين سنگ كه در خانواده سنگهاي مرمريت قرار دارد اغلب داراي بلورهاي درشت سفيد و يا خاكستري روشن تا كرم مي باشد.

رنگ روشن، شفافيت و ساب پذيري بالا، نفوذ آب ناچيز، مقاومت مناسب و قابل قبول، در دسترس بودن سنگ چيني، مقاوم در برابر خش و ضربه، … از ويژگي هاي اين سنگ ساختماني طبيعي هستند.

source: خريد سنگ نما


برچسب: ملت سنگ، انواع سنگ نما، فروش ويژه سنگ نما، قيمت سنگ نما، خريد سنگ نما، قيمت انواع سنگ نما، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۶:۳۱ توسط:admin موضوع:

انواع سنگ گرانيت سفيد

در بين سنگ هاي ساختماني، قيمت سنگ گرانيت، بيشتر از ساير سنگهاي طبيعي مي باشد. و در بين سنگهاي گرانيت، انواع گرانيت سفيد قيمت بالاتري دارند. اين بالا بودن قيمت هم به عوامل مختلفي بستگي دارد.

به صورت كلي گرانيت سنگي است كه دربرابر انواع موارد تخريب كننده سنگ، از مقاومت بسيار بالايي برخودار است. و اين مقاومت بالا را مديون وجود كاني هايي مانند كوارتز يا سيليس مي باشد. اما كوارتز كاني اي است كه بر روي رنگ گرانيت هم تاثير گذار است. به نحوي كه هرچقدر ميزان اين كاني بيشتر باشد، رنگ سفيد در گرانيت بيشتر مي شود. و رنگ سفيد هم رنگي است كه با هر سبك و سليقه اي به راحتي هماهنگ ميشود.

بنابراين اگر بخواهيم مهمترين دلايل گرانتر بودن گرانيت هاي سفيد را برشماريم، بايد مقاومت بسيار بالا و پرطرفدار بودن رنگ آن را عنوان كنيم. و مورد ديگر كاربرد گرانيت سفيد در ساختمان سازي است. كه براساس همين مقاومت بالا و رنگ سفيد آن، ميتوان از اين سنگها در تمام قسمت هاي ساختمان استفاده كرد، چه در نماي داخلي و چه در نماي خارجي.

ايران كشوري ثروتمند است از لحاظ دارا بودن معادن سنگ ساختماني طبيعي؛ و خوشبختانه سنگ گرانيت سهم بسيار خوبي را از اين معادن دارد. هرچند كه استفاده كردن از واژه بهترين براي گرانيت هاي سفيد اشتباه است، زيرا همه اين سنگها زيبا و بسيار باكيفيت هستند، اما در ادامه ۳ نمونه از پرفروش ترين گرانيت هاي سفيد را معرفي ميكنيم.

گرانيت سفيد نطنز اصفهان داراي رنگ زمينه‌ سفيد يا طوسي رنگ است و دانه هاي سياه و خاكستري در تمام سطح آن به طور يكنواخت پراكنده شده است. 

گرانيت نهبندان سنگي مقاوم با زمينه روشن با تم رنگي خاكستري مي ‌باشد و داراي سه نوع آستان(توسي)، كرم و پرتقالي است. 

يكي از روشن ترين گرانيت هاي گل پنبه اي در ايران، گرانيت زاهدان است و به دليل همين رنگ زيبا و متفاوت اش از توجه بيشتري در بين خريداران برخوردار مي باشد.

source: انواع سنگ گرانيت سفيد


برچسب: قيمت سنگ گرانيت سفيد، ملت سنگ، سنگ گرانيت نطنز، سنگ گرانيت نهبندان، سنگ گرانيت زاهدان، قيمت سنگ گرانيت، خريد سنگ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۸:۳۶ توسط:admin موضوع:

بهترين نوع سنگ ساختماني

در بين مصالح ساختماني، انتخاب مواد مناسب براي يك پروژه به ويژگي هاي آن مصالح بستگي دارد. به ويژه خريد سنگ ساختماني. زيرا سنگ طبيعي ساختماني عامل تعيين كننده در استحكام و زيبايي ساختمان ها دارد و باعث افزايش عمر مفيد ساختمان مي گردد.

سنگ‌ها بر اساس كاربرد، مصارف ويژه‌اي دارند. البته بسيار اهميت دارد كه بدانيم كدام سنگ با چه جنسي براي كدام قسمت هاي ساختمان كاربرد دارد. زماني كه براي خريد سنگ ساختماني به بازار سنگ مراجعه ميكنيد، نكات زيادي است كه بايد به آنها توجه كرد.

ظاهر سنگ ساختماني: يك سنگ ساختماني باكيفيت از ظاهر آن مشخص است. زيرا در سطح سنگ طبيعي هيچ گونه ترك، خط، خش، … وجود ندارد. سنگ بايد به اندازه كافي سخت باشد و رگه‌هاي سست يا پوسيده نداشته باشد.

همچنين سنگ نما طبيعي نبايد داراي خلل و فرج باشد. اگر چنين بود بايد در زمان توليد و فرآوري سنگ ساختماني از روش هايي مانند هوند، صيقلي، برش همر استفاده شود تا تخلخل سنگ از بين برود. پس با سالم بودن سنگ در زمان خريد سنگ ساختماني دقت كنيد.

مقاومت سنگ ساختماني: ميزان مقاومت در سنگهاي ساختماني متفاوت است. اما بسته به مكاني كه سنگ در آنجا كار مي شود، استحكام آن بايد زياد باشد تا بتواند در برابر بارهاي مختلفي كه بر آن وارد مي شود، مقاومت كنند.

دوام سنگ ساختماني به تركيب شيميايي و ساختارهاي بدني آن بستگي دارد. سنگ بايد در برابر اثرات مخرب از دوام طولاني برخوردار باشد. يك سنگ متخلخل به سرعت تجزيه مي شود. بنابراين يك سنگ خوب بايد داراي ساختارهاي فشرده و بلوري باشد.

وزن سنگ ساختماني: سنگ بايد به گونه‌اي باشد كه برش و شكل دادن آن چندان سخت نباشد. وگرنه توليد آن سنگ غير اقتصادي است. سنگهاي ساختماني معمولا به دو صورت سنگ اسلب و سنگ تايل برش و توليد مي شوند. به همين نسبت وزن و ضخامت سنگ اهميت دارد. سنگ ساختماني در ضخامت هاي مختلف بريده مي شوند.

در انتها، علاوه بر تمام موارد فوق در مورد سنگ بناي خوب، سنگ بايد بتواند داراي پوليش مناسب باشد، نبايد متخلخل شود، داراي مقادير كم جذب باشد، قادر به مقاومت در برابر گازهاي واكنشي شيميايي مانند دي اكسيد كربن، دي اكسيد گوگرد … باشد و اشعهUV نور خورشيد در ظاهر و مقاومت آن تغييري ايجاد نكن.

source: بهترين نوع سنگ ساختماني


برچسب: خريد و فروش سنگ ساختماني، خريد سنگ ساختماني، قيمت سنگ ساختماني، ملت سنگ، انواع سنگ ساختماني،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۱:۴۲ توسط:admin موضوع:

انواع سنگ گرانيت مشكي

سنگ گرانيت هميشه به عنوان مقاوم ترين و محكم ترين سنگهاي ساختماني شناخته مي شود. زيرا جز سنگهاي آذرين به حساب مي آيد؛ و سنگهاي آذرين هم در شرايط بسيار سختي تشكيل ميشوند.

به همين دليل است كه سنگهاي گرانيت جز معدود سنگهايي هستند كه در تمام قسمت هاي ساختمان و معابر كاربرد دارند. اعم از نماي خارجي، نماي داخلي، پله و راه پله، محوطه و فضاي سبز، مجتمع هاي عمومي، … .

اما در مقابل گرانيت ها از تنوع رنگ و طرح كمتري در مقايسه با سنگهاي مرمر، مرمريت، تراورتن، … برخوردار هستند. بافت اكثر سنگهاي گرانيت دانه به دانه است كه به بافت گل پنبه اي شناخته مي شود. اندازه اين دانه ها از درشت تا كوچك در سطح سنگ ديده مي شوند.

خانواده سنگ گرانيت مشكي داراي زمينۀ كاملاً مشكي هستند كه گاهي به صورت مشكي پركلاغي ديده مي شوند و گاهي به صورت مشكي دانه هاي اشكي. منظور از دانه اشكي دانه هاي سفيدي هستند كه در سطح سنگ پراكنده شدند.

سنگ گرانيت مشكي علاوه بر اينكه رنگ بسيار زيبايي دارد، به هيچ عنوان در برابر تابش نور خورشيد تغيير رنگ نميدهد (برعكس سنگهاي مرمريت مشكي). اين موضوعي است كه باعث شده سنگ گرانيت مشكي در بازار سنگ بسيار پرطرفدار و پرفروش گردد

source: انواع سنگ گرانيت مشكي


برچسب: ملت سنگ، سنگ گرانيت مشكي، بهترين سنگ گرانيت مشكي، اسلب گرانيت مشكي، قيمت سنگ گرانيت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۵:۴۲ توسط:admin موضوع:

خريد مستقيم سنگ ساختماني

زماني كه به قصد خريد سنگ ساختماني به بازار سنگ مراجعه مي كنيد با بي نهايت سنگ طبيعي روبه رو مي شويد. و انتخاب سنگ مناسب برايتان بسيار مشكل مي شود. و در اين مرحله است كه از خودتان ميپرسيد كدام سنگ كيفيت بهتري دارد؟

بس بهتر است قبل از اينكه به بازار سنگ مراجعه كنيد، اطلاع پيدا كنيد كه در زمان خريد سنگ بايد به چه نكاتي توجه كنيد. قبل از ادامه صحبت لازم است اشاره كنيم نكاتي كه در ادامه به آنها مي پردازيم درمورد سنگهاي ساختماني طبيعي است، نه سنگهاي مصنوعي.

ميزان جذب آب:از آنجايي كه سنگ ساختماني يك متريال طبيعي است درنتيجه جذب آب و رط.بت دارد. اما ميزان جذب آب در همه سنگهاي ساختماني طبيعي به يك ميزان نمي باشد. به طور مثال ميزان جذب آب در سنگهاي تراورتن كمتر از سنگ هاي مرمريت است.اين نكته زماني اهميت پيدا ميكند كه قصد استفاده از سنگ در مكان هايي را داريد كه در تماس زياد با آب هستند. مانند سرويس بهداشتي، حمام، حياط، … . نكته ديگري كه در اين زمينه بايد به آن توجه كنيد اين است كه در بين سنگهاي يك خانواده هم ميزان جذب آب متفاوت است

رنگ سنگ: انواع سنگ نما ساختماني از تنوع رنگ زمينه بسيار زيادي برخوردار هستند. اما رنگ زمينه در برخي از سنگها به مرور زمان و به ويژه در زير تابش نور خورشيد تغيير رنگ مي دهند.

مقاومت فشاري: ويژگي بسيار مهم در سنگهاي ساختماني ميزان مقاوت فشاري است كه در هر سنگ ساختماني هم متفاوت است. درنظر داشته باشيد مقاومت فشاري سنگ براي استفاده در نماي ساختمان و ميزان مقاومت فشاري سنگ كف متفاوت است. زيرا فشار هايي كه به سنگ طبيعي در اين 2 مكان وارد مي شود متفاوت است.

نوع كاربري سنگ: مكان مورد استفاده از سنگ ساختماني طبيعي نكته بسيار مهمي است كه بايد يه آن خيلي توجه كرد. زيرا هر سنگي براي استفاده در تمام قسمت هاي ساختمان مناسب نيست.

source: خريد مستقيم سنگ ساختماني


برچسب: قيمت سنگ نما، ملت سنگ، خريد سنگ ساختماني ارزان، انواع سنگ ساختماني، خريد و فروش سنگ ساختماني،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۹:۰۸ توسط:admin موضوع:

سنگ مرمريت صادراتي

خاك ايران از غني ترين خاك هاي دنيا به حساب مي آيد. به همين دليل داراي معادن سنگ ساختماني زيادي مي باشد. به ويژه سنگ مرمريت، تراورتن و گرانيت.

افزون بر فراواني معادن سنگ طبيعي در ايران، سنگهاي ايراني از باكيفيت ترين سنگهاي ساختماني در دنيا مي باشند. و از آنجايي كه سنگ ساختماني از اصلي ترين مصالح ساختماني مي باشد، خواستاران سنگ ايران هم زياد هستند.

اما در چنين موقعيتي سنگ ايران سهم كمي از بازار جهاني سنگ ساختماني را در اختيار دارد. و دليل آن هم تحريم هايي است كه ايران با آنها روبه رو است.

با اين حال و با وجود تحريم ها تعدادي از سنگهاي ايران هستند كه به كشورهاي ديگر صادر مي شوند. سنگ مرمريت، تراورتن، مرمر و چيني، … از جمله ي اين سنگ ها هستند. و در بين اين سنگهاي ساختماني، سنگ مرمريت از توجه بيشتري برخوردار است. دلايل متعددي براي صادرات بيشتر سنگهاي مرمريت وجود دارد كه آنها را در زير بيان كرديم.

سنگ مرمريت صادراتي

اگر بخواهيم از زيباترين سنگهاي طبيعي نام ببريم، بدون شك سنگهاي مرمريت در بالاي اين ليست قرار مي گيرند. زيرا هم تنوع رنگ بسيار زيادي دارند و هم طرح هاي جذاب و خاص.

و اين موضوع در اينجا اهميت پيدا مي كند كه امروزه استفاده از سنگ ساختماني در طراحي دكوراسيون داخلي در حال گسترش است. حتي در ساخت لوازم و مبلمان خانه. درنتيجه شايد نتوان سنگي به زيبايي سنگ مرمريت براي اين منظور پيدا كرد. به خصوص كه تقريبا هر رنگي كه مدنظرتان باشد را مي توان در سنگهاي مرمريت پيدا كرد.

ويژگي مهم ديگري كه سنگ مرمريت دارد، صيقلي بودن سطح آن است. هرچند كه سنگهاي ساختماني ديگر مانند گرانيت ها هم داراي سطح صيقلي هستند اما به اندازه مرمريت ها براق نيستند.

source: سنگ مرمريت صادراتي


برچسب: ملت سنگ، سنگ صادراتي، قيمت سنگ مرمريت، فروش سنگ صادراتي، بهترين سنگ مرمريت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۵:۱۷ توسط:admin موضوع: