ملت سنگ ملت سنگ .

ملت سنگ

كاربرد سنگ هرسين پله

سنگ هرسين به عنوان يكي از معروف ترين سنگهاي ساختماني در ايران به شمار مي آيد. به خصوص به عنوان سنگ هرسين پله. و رفته رفته جايگاه خود را در ديگركشورهاي دنيا بدست آورد، به حدي كه امروزه جز يكي از پرفروش ترين سنگهاي ساختماني ايران قرار دارد.

اما اين سنگِ مرمريت چه كاربردي دارد كه جز سنگهاي پرفروش است؟ آيا مي توان از آن هم در نماي داخلي و هم در نماي بيروني ساختمان استفاده كرد؟ سنگ هرسين در خانواده سنگ هاي مرمريت قرار دارد، بنابراين منشا رسوبي داشته و يك سنگ طبيعي دگرگون شده است. اما سنگ مرمريت هرسين در مقايسه با ديگر سنگهاي مرمريت مقاومت بسيار بالايي دارد.

سنگهاي خانواده مرمريت به دليل بافتي كه دارند جز سنگ هايي با مقاومت بالا نيستند. به خصوص در برابر جذب آب. به همين دليل نمي توان از آنها در تمام قسمت هاي ساختمان استفاده كرد. اما براي سنگ هرسين اين چنين نيست.

و اين مقاومت بالا هم به دليل شرايطِ ساخت و تشكيل شدن اين سنگ ساختماني است. كانيهايي مانند كلسيت و آراگونيت عمده ترين كاني هايي هستند كه در بافت اين سنگ هستند. و يك ويژگي مهم ديگر سنگ هرسين پله، رنگ و نقوش آن است.

سنگ مرمريت هرسين داراي رنگ روشن و نماي ظاهري خاص و رگه‌ هايي با طرح هاي مختلف است. درنتيجه به راحتي مي توان در سبك هاي مختلف معماري از آن استفاده كرد. حتي در نماي خارجي ساختمان هم كاربرد دارد.

سنگ هرسين هم مانند ساير سنگهاي ساختماني داراي قيمت هاي مختلفي است. زيرا فاكتورهاي متعددي بر روي قيمت سنگ مرمريت ساختماني تاثير گذار هستند.

source: كاربرد سنگ هرسين پله


برچسب: ملت سنگ، سنگ هرسين پله، قيمت مرمريت هرسين، خريد مرمريت هرسين ارزان، سنگ ساختماني، قيمت سنگ مرمريت، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۵:۰۳ توسط:admin موضوع:

شرايط فروش ويژه سنگ تراورتن

صنعت سنگ ساختماني و ساخت و ساز يك صنعت، به شدت پويا است. بودجه بندي نخستين و اصلي ترين گام براي رسيدن به موفقيت در اين امر مهم است. بودجه بندي يعني تخميني از درآمد و هزينه هاي ساخت ساختمان در طول يك بازه زماني مشخص.

بنا به عوامل محيطي، فني (نوع نفشه، بزرگي و كوچكي ساختمان، نوع كاربري ساختمان، …)، جغرافيايي (شرايط دسترسي به محل پروژه، …)، آب و هوايي، انساني، … ميزان تخصيص بودجه بسيار متفاوت است.

اما يكي از عواملي كه در تعيين ميزان بودجه تاثير مستقيم دارد، قيمت و مقدار مصالح ساختماني مي باشد. به ويژه سنگ ساختماني. زيرا در ساخت همه ساختمان ها از سنگ ساختماني استفاده مي شود. چه به اين صورت كه از سنگ نما در تمام بخش هاي ساختمان (اعم داخل و خارج ساختمان) استفاده شود، و چه به صورت جزيي و به عنوان زير ساخت.

بنابر اين دلايل طبيعي است كه هميشه برخي از سنگهاي ساختماني بخصوص سنگ تراورتن در فروش ويژه باشند. حالا چرا فروش ويژه سنگ تراورتن؟

سنگ تراورتن از رسوب چشمه هاي آبگرم، طي ساليان دراز و تحت فشار و دماي بالا به وجود مي آيد. و به مرور زمان ساختار لايه اي پيدا مي كند. آن چه در اين مدت و در لايه هاي تراورتن اتفاق مي افتد، باعث به وجود آمدن ويژگي هاي مختلفي در سنگ تراورتن مي شود. ويژگي هايي مانند:

  • تراورتن يك سنگ متخلخل است
  • ثبات رنگ و عدم تغيير رنگ دارد

هرچند كه سنگهاي ساختماني ديگر هم داراي اين ويژگي ها هستند، اما به طور مثال سنگهاي گرانيت تنوع طرح و رنگ سنگهاي تراورتن را ندارند، و يا سنگهاي مرمريت مقاومت كمي در برابر جذب آب دارند.

سنگ تراورتن به دليل زيبايي زياد و قدرت چسبندگي بالا برترين مورد براي نماهاي بيروني ساختمان مي باشد. به همين دليل است كه اكثر معماران و طراحان براي انواع نماي ساختمان از سنگهاي تراورتن استفاده مي كنند. و تراورتن لقب سنگ مناسب براي نما را به خود اختصاص داده است.

حال براحتي متوجه شديد كه چرا برخي از سنگهاي تراورتن هميشه در فروش ويژه هستند و اگر دچار ترديد شده بوديد كه سنگهايي كه در فروش ويژه هستند داراي كيفيت پايين تري هستند، اين ترديد از بين رفت.  اگر در خانه خود از سنگ تراورتن استفاده مي‌كنيد بهتر است كه آن را از فروشگاه‌هاي معتبر انتخاب كنيد تا بتوانيد انواع مختلف سطح را شخصا بررسي كنيد.

source: شرايط فروش ويژه سنگ تراورتن


برچسب: ملت سنگ، فروش ويژه سنگ تراورتن، خريد سنگ تراورتن نما، سنگ نما ارزان، قيمت سنگ تراورتن ارزان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۷:۵۴ توسط:admin موضوع:

تراورتن كرم تكاب را بيشتر بشناسيد

اگر به دنبال سنگ نمايي باكيفيت و خوش رنگ هستيد، ما سنگ تراورتن كرم تكاب را پيشنهاد مي دهيم. سنگي كه علاوه بر زيبايي و كيفيت بالا، از پرفروش ترين سنگهاي ساختماني هم مي باشد. با ما همراه باشيد كه در اين مقاله به طور اختصاصي به اين نوع از سنگ تراورتن نما مي پردازيم.

شهرستان تَكاب، يكي از شهرستان هاي استان آذربايجان غربي است و در جنوب شرقي اين استان واقع شده ‌است. اين شهر علاوه بر اينكه به جاذبه هاي گردشگري اش شناخته مي شود، به يك دليل ديگر هم بسيار معروف است. و آن يك عامل، سنگ تراورتن تكاب است.

سنگ تراورتن كرم تكاب يكي از تراورتن ‌هاي شناخته ‌شده و پركاربرد در صنعت ساختمان ‌سازي بوده كه داراي رنگ زمينه كرمي روشني مي باشد. سنگ تراورتن تكاب نوعي سنگ ساختماني طبيعي از دسته سنگ هاي رسوبي متشكل از كربنات كلسيم است. اين سنگ بجا مانده از رسوبات چشمه ‌هاي آب گرم مي باشد.

اين سنگ نما ارزان تخلخل نسبتا كمي دارد و به همين دليل از جلاپذيري خوبي برخوردار است. تخلخل موجود در اين سنگ به دليل فضاي اشغال شده توسط گازهاي موجود در آبها ي گرم منبع رسوب‌گذاري مي باشد.

سنگ نما بدليل قرار گرفتن در معرض ناملايمات جوي، بسيار آسيب پذير است به همين دليل بايد در انتخاب سنگ نما دقت كرد.  سنگ كرم تكاب هم به دليل دارا بودن ويژگي هاي زير، از پرفروش ترين سنگهاي نما به شمار مي آيد.

  • مقاومت زياد در برابر عوامل جوي و ساييدگي
  • جذب حداقلي رطوبت و تراكم بالا
  • افزايش قدرت ساب پذيري
  • قدرت چسبندگي بسيار عالي

ناگفته نماند كه تراورتن كرم تكاب، براي سنگ نما رومي، جلوه اي بسيار زيبا، باشكوه و فريبنده به ساختمان مي دهد.  طبيعتا از سنگ طبيعي و ساختماني كه داراي ويژگي هاي بالا باشد، نمي توان انتظار داشت كه فقط براي استفاده در نماي خارجي مناسب باشد. ديگر كاربرد هاي سنگ كرم تكاب عبارتند از:

  • ديوار هاي داخلي
  • نماي خارجي
  • نماي داخلي
  • پاركينگ
  • سنگ فرش
  • ساخت مصنوعات دكوراتيو

هرچند كه تراورتن تكاب داراي رنگهاي زمينه ديگري مانند سيلور و شكلاتي هم هست؛ اما نوع كرم آن در مقايسه با ديگر سنگهاي نما تكاب محبوبيت بيشتري دارد.

source: تراورتن كرم تكاب را بيشتر بشناسيد


برچسب: ملت سنگ، تراورتن كرم تكاب، تراورتن كرم، سنگ نما رومي، قيمت سنگ تراورتن كرم تكاب، سنگ نما ارزان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۵:۲۲ توسط:admin موضوع: